English

وزیر ورزش و جوانان:

زنان بدون مانع می‌توانند وارد ورزشگاه‌ها بشوند

وزیر ورزش و جوانان درباره حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی، گفت: منعی برای این مساله وجود ندارد و امسال وررشگاه‌هایی‌ که زیر ساخت لازم را دارند در لیگ برتر میزبان زنان هستند.

زنان بدون مانع می‌توانند وارد ورزشگاه‌ها بشوند

به گزارش خبرگزاری موج، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در آیین افتتاحیه اردوی ملی آموزشی دانش‌آموز خبرنگاران، خطاب به دانش‌آموزان دختر خبرنگار، اظهار کرد: شما به عنوان نوجوان و جوان انقلاب اسلامی، آینده‌ساز این کشور هستید و می‌توانید در عرصه‌های مختلف کشور کمک کنید. موضوع شما، موضوع خبرنگاری است و هر کدام یک ماموریتی دارید و می‌توانید به توسعه دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف کمک کنید.

او ادامه داد: ورزش امر مورد علاقه همه جامعه است. شما می‌توانید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنید و بر توسعه ورزش در بخش زنان کمک‌های لازم را صورت دهید. بحث ارتقای سواد رسانه شما اهمیت دارد و شما دوره‌های لازم در این اردو می‌گذرانید. شما در جامعه رسانه باید قدرت تحلیل خود را در حوزه کاری خودتان بالا ببرید.

وی افزود: ما شبکه‌های اجتماعی را در حال حاضر در دسترس داریم و می‌توانند تغییراتی را ایجاد کند. این مساله ابزار تعامل میان مردم و مسئولان است و باید از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده کنیم. بعد از انقلاب اسلامی، ورزش بانوان در ۱۰ سال اول بعد انقلاب تعطیل بود و بعد از ۱۰ سال اول، در میادین بین‌المللی، با موضوع حجاب مواجه بودیم و در نظر آن‌ها حجاب یک مانع بود اما با تلاش‌های انجام شده، در ۵۰ رشته ورزشی، ورزشکاران ما با حجاب اسلامی در میادین حضور پیدا می‌کنند و در بازی‌های آسیایی هانگژو هم دیدید که ورزشکاران بانوی محجبه افتخار آفرینی کردند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص توسعه ورزش بانوان خاطر نشان کرد: شما می‌توانید در توسعه ورزش بانوان فعال و تاثیرگذار باشید. هر کس در اینجا می‌تواند حوزه علاقه خود را در خبرنگاری دنبال کند و شما در این زمینه‌ها می‌توانید کمک کنید. روی خبرهایی که امیدافزا است و باعث شادی می‌شود، کار کنید. رسالت شما، رسالت دانش‌آموزی است و در صورت حضور در حوزه ورزش، خبرهای امیدافزا را انعکاس دهید.

هاشمی با اشاره به هماهنگی وزارت ورزش و جوانان با وزارت آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزان گفت: ما می‌توانیم تعاملی با وزارت ورزش و جوانان با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم و از ظرفیت‌های شما استفاده کنیم. نظر من روی این است که سالانه جشنواره خبرنگاران ورزشی دانش‌آموزی داشته باشیم هزینه‌های آن را هم بپردازیم و جوایزی را هم در نظر بگیریم. کانال "شاد" می‌تواند به توسعه ورزش کمک کند و فکر می‌کنم در بخش ورزش و خبرنگاران دانش‌آموزی، کارهایی انجام دهیم و اخبار ورزشی را چه در سطح استان و کشور گسترش دهیم.

او خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: هر لحظه شما باید خود را توانمند کنید و من اعتقاد دارم عرصه خبرنگاری، عرصه‌ای است که در آن یادگیری امری مستمر است و باید آموزش مستمر وجود داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: شفافیت و صداقت باید در ذهن شما باشد. اگر این ۲ مساله در خبرنگار نباشد، نمی‌توانید خبرنگار خوبی باشید. تمام سعی و تلاش ما این است که از ظرفیت ۱۶.۵ میلیون دانش آموز استفاده کنیم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص قانون باشگاه‌داری و توسعه ورزش قهرمانی در سطح کشور گفت: اگر قانون باشگاه‌داری به تصویب مجلس برسد، خیلی از این مشکلات حل می‌شود. ما قرار نیست در همه مناطق، ورزش قهرمانی در همه رشته‌ها را داشته باشیم. می‌تواند در یک منطقه، امکانات برای استعدادهای مورد نظر وجود داشته باشد. امیدوار هستیم طرح آمایش در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها انعکاس دهیم و آینده ورزش حرفه‌ای را تضمین کنیم

هاشمی در خصوص توسعه ورزش بانوان گفت: آن چیزی که نیاز ورزش بانوان است، توسعه آن است. از دل توسعه، ورزشکاران و استعدادها بیرون می‌آید. ما باید فعالیت‌های ورزشی را در مقطع ابتدایی گسترش دهیم و هدف اصلی ما این است که در بخش‌های مختلف ورزشی از طریق آموزش‌های مختلف، پیشرفت لازم را داشته باشیم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود سالن ورزشی بانوان در کرمانشاه گفت: ما سالن سرپوشیده بانوان در کرمانشاه داریم اما آن چیزی که مهم است، این است که ما سرانه فعالیت ورزشی مان خوب است اما ما بهره‌وری لازم را نداریم و استفاده بهینه از فضای ورزشی نمی‌شود. ما یک برنامه‌ریزی را داریم صورت می‌دهیم تا افرادی که نزدیک به سالن‌های متعلق به ما هستند، از آن استفاده کنند.

هاشمی در خصوص سوالی مبنی بر احتمال انحلال فدراسیون‌های تازه تاسیس گفت: این در مرحله بررسی است و با نگاه کارشناسی، تصمیم‌گیری نهایی را خواهیم داشت.

وی در پایان درباره چمن ورزشگاه آزادی گفت: این چمن حدود ۱۵ سال است که عمر خود را کرده و تعویض چمن ورزشگاه باید در پایان فصل گذشته انجام می‌شد. فدراسیون فوتبال در تلاش است یک فرصت ۵-۴ ماهه شکل بگیرد تا چمن تازه‌ای برای ورزشگاه در نظر گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه