English

با حضور مشاور امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی شد

طی مراسمی با حضور مشاور امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افشین غنی زاده به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی و از زحمات فرهاد گل محمدی رئیس پیشین این دانشگاه قدردانی شد.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی شد

به گزارش خبرگزاری موج، حسن بنیانیان مشاور امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد کشور در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد استان کرمانشاه، با بیان اینکه دنیا به سرعت در حال تغییر و تحول است، اظهار کرد: طی سال های اخیر، فناوری و تکنولوژی های جدید به سرعت در حال رشد است و ما نیز نباید از این قافله عقب بمانیم.

وی اضافه کرد: هر دانشگاهی که در مقابل این پیشرفت ها مقاومت کند، پیشتازی نداشته باشد و این چالش ها و تحولات را نشناسد، محکوم به انزوا خواهد شد.

مشاور امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد هم در حوزه فناوری های نوین ورود خوبی داشته و امیدواریم در مراکز استانی هم این روند به شکل مناسبی طی شود.

وی در ادامه به تدوین برنامه پنج ساله تحول دانشگاه آزاد اسلامی هم اشاره کرد و گفت: یکی از انتظاراتی که در این برنامه از روسای دانشگاه ها می رود این است که ارتباط دانشگاه را با مجموعه بیرون توسعه دهند.

بنیانیان با تاکید براینکه دانشگاه ها باید موتور تحرک و توسعه استان ها باشند، اظهار کرد: در حال حاضر استان کرمانشاه هم با مجموعه ای از مشکلات همچون مشکلات اقتصادی و فرهنگی دست و پنجه نرم می کند که دانشگاه باید نقش خود را برای رفع این مشکلات ایفا کند و با ارتباط با سایر دانشگاه ها اعم از دولتی و غیردولتی و دستگاه های اجرایی، برای حل این مشکلات قدم بردارد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که مشکلات فرهنگی، نرم افزاری است و به چشم دیده نمی شود، لذا حل آنها به شدت نیازمند کار عالمانه است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به مشکلات فرهنگی موجود در جامعه هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگ سازی عالمانه غفلت هایی صورت گرفته که بخش بزرگی از تقصیر آن برگردن دانشگاه ها و حوزه های علمیه است.

 افشین غنی زاده سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: در این دانشگاه حدود ۳۹۴ عضو هیات علمی و ۴۰۲ کارمند مشغول خدمت هستند و به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب برای رشد و توسعه دانشگاه به آنها نگاه می کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان از امکانات آزمایشی، مراکز تحقیقاتی و سراهای نوآوری هم به عنوان دیگر ظرفیت های این دانشگاه نام برد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه حدود ۹۰ درصد به درآمدهای شهریه ای وابسته است، اظهار کرد: به دنبال ایجاد پایداری اقتصادی در دانشگاه هستیم، به این معنا که باید میزان وابستگی خود را به درآمدهای شهریه ای کاهش دهیم و این امر با توجه به ظرفیت هایی که داریم می تواند محقق شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این دانشگاه طی چندسال اخیر، اظهار کرد: در این مدت درآمد غیرشهریه ای دانشگاه رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر به حدود ۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

غنی زاده یادآورشد: هرچند که جذب دانشجویان بویژه دانشجویان غیرایرانی می تواند به افزایش درآمدهای دانشگاه کمک کند، اما با توجه به کاهش تعداد آنها نمی توانیم به عنوان یک اقتصاد پایدار روی این مسئله تکیه کنیم.

وی اعلام کرد: دراین راستا، اگر عضو هیات علمی، کارمند و یا دانشجویی در این دانشگاه به افزایش درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه کمک کند، او هم از این اقدام منتفع خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در ادامه افزود: حدود ۴۰ میلیارد تومان امکانات آزمایشگاهی داریم که تاکنون درآمدزایی چندانی از آنها نداشته ایم، لذا باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ورود دانشگاه در حوزه پژوهش، اعلام کرد: باتوجه به وضعیت اقتصادی مردم استان، این دانشگاه می تواند با اتکا به علم خود و تمرکز روی حوزه هایی مانند کشاورزی دانش بنیان، گیاهان دارویی و ... به اقتصاد مردم کمک کند.  

وی در بخش پایانی سخنانش با تاکید براینکه در این دانشگاه خدمت صادقانه خواهد داشت، گفت: همدلی و یکرنگی در مجموعه را بسیار ارزشمند و مورد تاکید می دانم. در این دانشگاه چند قطبی گرایی را نخواهیم داشت. کسی نباید وارد بازی های حاشیه ای شود و همه باید یکدست با تکیه به علم و توانایی برای پیشبرد اهداف این دانشگاه تلاش کنیم.

افشین غنی زاده پیش از این معاون دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بود. فرهاد گل محمدی نیز پیش از این رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه