English

استاندار کرمانشاه خبر داد:

آغاز فعالیت ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با تأکید براینکه سهم شرکت‌های دانش بنیان در تولید رقابت‌پذیر باید افزایش یابد، گفت: با تقویت رابطه صنعت، دانشگاه و دولت در مسیر حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان به سمت اشتغالزایی پایدار و تحقق شعار سال خواهیم رفت.

آغاز فعالیت ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، بهمن امیری مقدم، استاندار کرمانشاه در اولین ستاد هماهنگی و عملیات توسعه اقتصاد دانش بنیان با تأکید بر تقویت رابطه صنعت، دانشگاه و دولت برای نهادینه سازی اقتصاد دانش بنیان، ابراز داشت: همه ادارات موظف هستند با پارک علم و فناوری استان به عنوان دبیرخانه همکاری لازم را داشته و حمایت ویژه ای از کسب و کارهای دانش محور و ایده های نوآورانه و خلاقانه در عرصه تولید داشته باشند.

امیری مقدم خاطرنشان ساخت: در مسیر تحقق شعال سال، ضمن تداوم حمایت های اثربخش از فعالان عرصه اقتصاد دانش بنیان، نیازمند هماهنگی و هم افزایی مطلوب هستیم و هماهنگی دستگاه های اجرایی باید برای آینده تداوم بخش باشد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: رهبرمعظم انقلاب بارها به نقش محوری تولید و حرکت برای آسایش اقتصادی ملت و پیشرفت ایران اسلامی تأکید داشته اند؛ پس تکلیف داریم ضمن شناسایی موانع توسعه کسب و کارهای دانش بنیان، ضعف ها و نقاط قوت، همزمان برای برای رفع موانع تولید، ایجاد رونق در بخش تولید و تسهیل کار سرمایه گذاران تلاش شبانه روزی کنیم و در مسیر حل مشکل بیکاری کرمانشاه کوششی چشمگیر و اثربخش داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: وقتی از اقتصاد دانش بنیان صحبت می‌کنیم یعنی اینکه دانش و فناوری را در همه عرصه های تولید و خدمات بکار بگیریم تا شاهد افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و رونق تولید باشیم و این یعنی حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان که مورد تأکید است. 

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف و مکلف هستند برای تحقق شعار سال که یک راهبرد اساسی و کلید حل مشکلات اقتصادی است از شرکت های دانش بنیان به صورت واقعی و در میدان عمل حمایت نمایند و از هرگونه کار تزئینی و شعاری دوری نمایند. 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه با کار جهادی و تلاش شبانه روزی دولت بارقه ای امیدی در دل مردم ایجاد شده است، اظهار داشت: با مشارکت مردم و در دولت مردمی برای تحقق اهداف تلاش خواهیم کرد و در کنار مردم هستیم.   

امیری مقدم خاطرنشان ساخت: کم کاری را نخواهم پذیرفت؛ اینجا میدان عمل و تلاش شبانه روزی است و با ایجاد یکپارچگی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در مسیر ایجاد اشتغال حرکت خواهیم کرد. 

وی اقتصاد دانش بنیان را پایه و اساس اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با تقویت خودباوری، خوداتکایی و حمایت از توان داخلی می توانیم مشکلات را حل کنیم و برای تحقق شعار سال به همه دستگاه های اجرایی اعلام می کنیم که شاخص سنجش و ارزیابی شما اقدامات دانش‌بنیان است و باید در ادارات و دستگاه های اجرایی کمیته تحقق شعار سال تشکیل شود. 

استاندار کرمانشاه از تدوین نقشه راه برای عملیاتی شدن و اجرای برنامه ها در مسیر تحقق شعار سال خبر داد و گفت: ضمن ارتقای جایگاه استان به لحاظ ارزیابی کمی و کیفی در حوزه اقتصاد دانش بنیان، از تجارب استان های موفق نیز استفاده کنیم و برای افزایش سهم فناوری و تولیدات دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی، ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه های جامعی را تدوین کرده ایم که سبب کاهش هزینه های تولید، رقابت پذیر شدن محصولات و افزایش بهره وری نیز می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه