English

دولتشایی مدیرکل جدید هواشناسی کرمانشاه شد

فیروز دولتشایی طی مراسمی به عنوان مدیرکل جدید هواشناسی استان کرمانشاه معرفی و از زحمات محمدخسروی مدیرکل پیشین قدردانی شد.

دولتشایی مدیرکل جدید هواشناسی کرمانشاه شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، فیروز دولتشایی مدیرکل جدید هواشناسی کرمانشاه در مراسم معارفه اش که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان هواشناسی و مدیران کل هواشناسی استانهای لرستان، ایلام و کردستان برگزار شد، اظهارکرد: در استان کرمانشاه جمعا 13 ایستگاه اصلی و تکمیلی و حدود یازده ایستگاه اقلیم شناسی، باران سنجی و سنجش گرد وغبار داریم.

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر9 سایت رادار در کشور فعال است که یکی از آنها در کرمانشاه قرار دارد که یک امتیاز برای استان محسوب می شود، اما ساختمان آن بسیار قدیمی است.

 مدیرکل هواشناسی استان به فرسودگی زیرساخت های این اداره کل هم اشاره ای کرد و گفت: باتوجه به قدمت اکثر ساختمان ها و ایستگاه های هواشناسی، وضعیت مطلوبی در این بخش نداریم.

وی تاکید کرد: متاسفانه در سالهای گذشته در بحث حفظ و نگهداری هم حتی یک ریال برای این ساختمان ها هزینه نشده و برخی از آنها در آستانه تخریب قرار دارند، اخیرا رایزنی هایی را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داشته ایم تا بتوانیم اعتباراتی را برای این بخش بگیریم.  

دولتشایی اعلام کرد: در زلزله سال 1396 تعدادی از ایستگاه های هواشناسی استان تخریب شد و با گذشت چهارسال از ان حادثه هنوز ایستگاه های شهرستانهای ثلاث باباجانی، قصرشیرین و سرپلذهاب در کانکس مشغول ادامه فعالیت هستند که شرایط بسیار سختی است.

وی افزود: البته مقاوم سازی ایستگاه شهرستان ثلاث باباجانی را در دستور کار قرار داده ایم و در شهرستان کنگاور و روانسر هم اقداماتی برای نوسازی و تعمیر ساختمان قدیمی ایستگاه های این شهرستانها را در حال اجرا داریم.

وی در خصوص وضعیت ایستگاه های باران سنجی استان هم گفت: تنها استانی در کشور هستیم که ایستگاه های باران سنجی آن هنوز به شکل دستی هستند و بنا  داریم که امسال با جذب اعتبار، تعدادی از آنها را خودکار کنیم.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه