English

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی سنندج:

کردستان ایران و اقلیم کردستان باید اتاق بازرگانی مشترک تشکیل دهند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی سنندج گفت: ایجاد اتاق مشترک کردستان و اقلیم در عراق با توجه به حجم مبادلات تجاری بین طرفین نیازی ضروری است.

کردستان ایران و اقلیم کردستان باید اتاق بازرگانی مشترک تشکیل دهند
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، علی اکبر عبدالملکی در جلسه اتاق مشترک ایران و عراق که با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق و رؤسای اتاق های هم مرز با کشور عراق برگزار شد، گفت: مسائل و مشکلات موجود در مرزهای سیف سقز، سیرانبند بانه و باشماق مریوان توسط کارشناسان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج را احصا کرده ایم.

وی اظهار کرد: پس از شناسایی و طبقه بندی مسائل مشکلات موجود در مرزهای استان کردستان با کشور عراق متوجه شدیم راهکار حل برخی از موارد در شهرستان مربوطه وجود دارد و برخی از مشکلات نیز نیاز به ارجاع به مرکز استان دارند و تعدادی از مسائل را هم باید در پایتخت دنبال کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج افزود: در حال حاضر مشغول پیگیری و رایزنی برای حل مسائل و مشکلات هر سه دسته مذکور به طور موازی هستیم.

عبدالملکی ادامه داد: وجود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق و حجم بالای تجارت و تعاملات اقتصادی با این کشور به ویژه از مرز باشماق دلیلی برای توجه ویژه تر به مرزهای غربی کشور به خصوص مرزهای رسمی استان کردستان است.

وی یادآور شد: کشور عراق و اقلیم کردستان این کشور جایگاه مهمی در واردات کالاهای مورد نیاز ایران و صادرات محصولات و تولیدات ما دارد که باید روزبه روز در راستای توجه به تسهیل تجارت میان این دو کشور اقدام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج بیان کرد: امیدواریم پس از انتخابات اتاق مشترک ایران و عراق نقش استان کردستان در این اتاق پررنگ تر شود به این صورت که در راستای تسهیل تجارت می توان شعبه ای از اتاق مشترک ایران و عراق را میان استان کردستان و اقلیم کردستان عراق را ایجاد کرد.

عبدالملکی گفت: هدف اتاق مشترک استان کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق تسهیل تجارت و آسان سازی فرآیندهای صادرات و واردات و جلوگیری از موازی کاری است.

وی اظهار کرد: این اتاق سال ۱۳۹۳ ایجاد شد اما پس از مدتی معاونت حقوقی و بین الملل اتاق ایران فعالیت این اتاق را مغایر قانون ارزیابی کرد و در کمال تعجب اتاق مذکور ملغی شد که امیدواریم با توجه به تغییر شرایط جهانی و منطقه ای و اهمیت مقوله هایی همچون اقتصاد و تولید، از ایجاد دوباره این اتاق استقبال به عمل آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه