English

همزمان با سراسر کشور؛

نماز عید فطر در کردستان اقامه شد

مردم کردستان بعد از یک ماه روزه‌داری، نماز عید عطر را همزمان با سراسر کشور، در مساجد و حسینیه‌های استان اقامه کردند.

نماز عید فطر در کردستان اقامه شد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، امام جمعه سنندج روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد جامع سنندج ضمن تبریک این عید به مردم و روزه‌داران، اظهار کرد: امروز ناله و فریاد مظلومان را در غزه می شنویم و اگر کسی نسبت به این قضیه بی‌تفاوت باشد، در زمره مسلمانان نیست.

ماموستا فایق رستمی یادآور شد: طی ۶ ماه گذشته، رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی حدود ۳۴ هزار نفر را در غزه شهید، ۷۵ هزار نفر را زخمی و هزاران خانه را ویران کرده است.

وی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: مسلمانان باید در برابر این رژیم منحوس متحد شده و با تمام توان از مردم غزه دفاع کنند.

امام جمعه سنندج اقدامات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و کشتار مومنان و افراد بی‌گناه را از دیدگاه دین اسلام حرام دانست.

لزوم ایجاد وحدت بین مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان و تجلیل از تلاش نیروهای نظامی و انتظامی در جهت حفظ امنیت کشور، از دیگر مطالبی بود که ماموستا رستمی به آن اشاره کرد.

وی بر لزوم غمخواری مردم نسبت به همنوعان و فقرا شد و ادامه داد: مسئولان و دولت نیز باید به فکر اقشار ضعیف باشند و برای رفع مشکلات اقتصادی و مسکن همت کنند.

امام جمعه سنندج از عدم کنترل قیمت اجناس و گرانی انتقاد کرد و گفت: کنترل گرانی نوعی کمک به اقشار ضعیف بوده و کاری ارزشمند است.

ماموستا رستمی تخصیص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به کردستان برای کمک به اقشار نیازمند از سوی رهبری را نشان دهنده دلسوزی رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی نسبت به مردم به ویژه مستضعفین دانست.

نماز عید فطر در فقه شافعی (اهل سنت) ۲ رکعت است و ۱۲ تکبیر گفته می‌شود؛ هفت تکبیر در رکعت اول بعد از تکبیره الإحرام و قبل از قرائت فاتحه و پنج تکبیر در رکعت دوم قبل از قرائت فاتحه، ادا می‌شود. بعد از ادای نماز عید، امام جماعت خطبه‌ها را قرائت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه