English

رئیس دانشگاه کردستان:

نهادینه کردن ارزش خاک لازمه دسترسی به توسعه پایدار است

رئیس دانشگاه کردستان لازمه دسترسی به توسعه پایدار را نهادینه کردن ارزش عنوان کرد و گفت: دانشگاه ها، مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی، باید هم افزایی مناسبی برای نگهداشت همه منابع به ویژه خاک داشته باشند.

نهادینه کردن ارزش خاک لازمه دسترسی به توسعه پایدار است
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، حامد قادرزاده روز یکشنبه در پنجمین همایش استانی بزرگداست روز جهانی خاک که  با شعار " خاک و آب منشا زندگی" در دانشگاه کردستان  برگزار شد با بیان اینکه  لازم است همه مجموعه ها با نیروهای علمی شاخص و ارشمند دانشگاه ارزش اقتصادی خاک را در هر منطقه به درستی تعیین کنند تا همه نسبت به حفظ این منبع حیاتی احساس مسئولیت کنند، گفت:  باید دانش اقتصاد منابع اعم از آب، خاک و هوا را نهادینه کرده و این منابع به هیچ عنوان نادیده گرفته نشده و قربانی راهبردهای کوتاه و بلند مدت نکرد.

قادرزاده با بیان اینکه اثرات جانبی بی توجهی به خاک نباید نادیده گرفته شود، تاکید کرد: برای هر نوع محصول باید خاک مناسب تعیین کرد و هر جایی هم کشت صورت نگیرد.

وی ابزار و ظرفیت های دانشگاه را محل مناسبی برای تحقق اهداف بلند مدت توسعه پایدار برشمرد و افزود: اگر امروز شاهد تخریب هایی در محیط زیست و بحران های اقتصادی هستیم، به دلیل این است که ارزش منابع به ویژه خاک را به خوبی تعیین نکرده ایم.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: از قدیم به دلیل اینکه تکنولوژی مناسبی برای جابجایی آب نبوده و مردم ارزش آب را به صورت ملموس می دانستند، توجه کمتری به خاک داشتند و باید امروز ارزش این منبع برای مردم روشن شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه