English

معاون دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران:

شبکه خلاق یونسکو به آداب و رسوم اهمیت ویژه می‌دهد

معاون دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت: احترام به فرهنگ و آداب ملل مختلف از مسائلی است که در یونسکو به آن اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود و خرده‌ فرهنگ‌ها جایگاه برجسته‌ای در آن دارد.

شبکه خلاق یونسکو به آداب و رسوم اهمیت ویژه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ علی اکبر یوسفی معاون دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران در آیین افتتاحیه اولین جشنواره موسیقی سنه که با حضور اقوام ایرانی در سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شهر سنندج به عنوان چهارمین شهر خلاق موسیقی قبل از اصفهان، رشت و بندرعباس جزو شبکه شهرهای خلاق یونسکو معرفی شد.

وی افزود: ثبت شهر خلاق موسیقی سنندج در سال ۹۸ اتفاق افتاد که به دلیل شیوع بیماری کرونا فعالیت های آن کاهش یافت.

معاون دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران، تصریح کرد: احترام به فرهنگ و آداب و رسوم ملل مختلف یکی از موضوع های مهم در یونسکو است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد بر این اساس یکی از بسترهای هویت بخش یونسکو در حوزهای غذا، خوراک، رسانه، موسیقی، صنایع دستی، سینما گویش های محلی بوده که در مناطق جغرافیایی کشور قابل مشاهد و بهره داری است.  

یوسفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۹ شهر خلاق در دنیا ثبت یونسکو شده اند که توانمندهای خود را باهم اشتراک‌گذاری و به تبادلات فرهنگی کمک می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: تنوع فرهنگی، لباس، آداب و رسوم و سنن در کشورمان این قابلیت را دارد که تعداد شهرهای خلاق ثبت شده ایران در شبکه شهرهای خلاق از پنج شهر به تعداد استانهای کشور افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه