English

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن:

کردستان بحرانی ترین استان در بحث تأمین زمین مسکن ملی است

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: کردستان بحرانی ترین استان در بحث تأمین زمین مسکن ملی است و باید مسئولان استانی از ظرفیت همه دستگاه ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استفاده کنند.

کردستان بحرانی ترین استان در بحث تأمین زمین مسکن ملی است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، ارسلان مالکی روز سه شنبه در شورای مسکن استان کردستان که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: ارزیابی‌های ما از بحث تأمین زمین است که کردستان یکی از استان‌های بحرانی محسوب می‌شود.

وی افزود: در بحث ثبت نام‌های مسکن ملی در استان کردستان، همه ثبت نام‌ها و تأیید نهایی شده‌ها از برنامه جلوست و این یک نگرانی را ایجاد می‌کند که جمعیت از روستاها و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ بیایند.

مالکی خاطرنشان کرد: در بحث تأمین زمین در سال قبل هم این مشکلات در کردستان وجود داشته و پیشرفتی را نداشتیم و حتی به عقب برگشتیم و شهرک‌هایی همچون «نیشتمان» را هم حذف کردیم.

وی تصریح کرد: مشکلات بحث مسکن ملی در کردستان همچنان پابرجاست و باید در استان این مهم پیگیری ویژه شود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اظهار داشت: طی یک روز برای توافقات استانی مصوبه خواهیم گرفت و این آمادگی را داریم که در سریع‌ترین زمان ممکن دغدغه استان‌ها را رفع کنیم اما باید در شورای مسکن استان این مباحث به صورت ویژه پیگیری شود.

مالکی با نارضایتی از عدم همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در واگذاری زمین‌های مازاد به طرح مسکن ملی خاطرنشان کرد: هیچ توجیهی برای واگذاری اراضی بلااستفاده و رها شده دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد و در استان باید این مهم به صورت ویژه پیگیری شود.

وی افزود: مردم را باید در مبحث ساخت و ساز مشارکت داد و از ظرفیت‌های بخش خصوصی به بهترین نحو بهره گرفت.

شهردار سنندج نیز در این جلسه با انتقاد از عدم توجه به وضعیت دسترسی و پدافند غیرعامل قطعه های جدید احداث مسکن ملی در بلوار نظام مهندسی و شهرک وحدت اظهار کرد: برای شهرک وحدت بیش از ۱۰۰ هکتار و برای بلوار نظام مهندسی بیش از ۳۵ هکتار اراضی جدید در نظر گرفته شده که متأسفانه هیچ توجهی به مشکلات ترافیکی و زیست محیطی آن و حوادثی که در دامنه کوه آبیدر این ابنیه ها را تهدید می کند، نشده است.

سید انور رشیدی افزود: انتظار می رود قبل از اجرای این پروژه های چند هزار واحدی برای مسیرهای دسترسی، تسهیل عبور و مرور و حفاظت در برابر سیلاب های فصلی چاره اندیشی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه