English

رحمان عموزاد مدال طلا را با چاشنی انتقام برگردن آویخت

رحمان عموزاد، کشتی‌گیر آزادکار که فینال بازی‌های آسیایی را به تولگاتومور اوچیر واگذار کرده بود، در فینال قهرمانی آسیا از این حریف انتقام گرفت و مثل سال گذشته طلایی شد.

رحمان عموزاد مدال طلا را با چاشنی انتقام برگردن آویخت
به گزارش خبرگزاری موج

، بعد از کسب عنوان پنجمی ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، رحمان عموزاد دومین کشتی‌گیر ایرانی در نوبت عصر و برای کسب مدال روی تشک حاضر شد.

رحمان عموزاد  که در دور مقدماتی با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل اولوکبک ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان و ۷ بر صفر سئون هو یو از کره جنوبی را از پیش رو برداشت، در نیمه‌نهایی هم ۱۰ بر صفر عباس رحمان اف از ازبکستان را شکست داد.

این کشتی‌گیر که سال ۲۰۲۳ با قبول شکست مقابل اسماعیل موسکائف مجارستانی و شمیل ممدوف روس به عنوان پنجمی جهان رضایت داد، فینال بازی‌های آسیایی را هم به تولگا تومور اوچیر مغولی واگذار کرد تا سال ۲۰۲۳ برای او تلخ به پایان برسد.

عموزاد کشتی را هجومی شروع کرده و خیلی سریع دو امتیاز از اوچیر گرفت. او در وقت دوم یک امتیاز با اخطار کم‌کاری از دست داد تا نتیجه ۲ بر یک شود. دارنده نشان‌های طلای نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان جهان با همین نتیجه کشتی را به پایان رساند و مثل سال گذشته صاحب نشان طلای قهرمانی آسیا شد.

عموزاد اولین کشتی‌گیری بود که در تورنمنت زاگرب با غلبه بر رقیب مستقیمش عباس ابراهیم‌زاده، صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شد. او خودش در بلگراد به عنوان نفر پنجم حقیقی وزن ۶۵ کیلوگرم، سهمیه المپیک را گرفته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه