English

محمد صلاح سلطان پاس لیگ برتر انگلیس

محمد صلاح در دیدار برابر ولورهمپتون نمایش خوبی داشت او گل نزد ولی نشان داد چگونه می‌توان بدون زدن گل ستاره بازی شد.

محمد صلاح سلطان پاس لیگ برتر انگلیس

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تلگراف، محمد صلاح در دیدار لیورپول و ولورهمپتون در مولینوکس دو پاس گل داد و درخشش خوبی رقم زد. اکنون سوال اینجاست که کدام بازیکن در زمینه تعداد پاس گل در لیگ برتر رکورددار است. 

به طور کلی، محمد صلاح بیشتر به گلزنی عادت دارد تا گل زدن ولی این ستاره مصری در دیدار با ولورهمپتون گلزنی نکرد اما در دادن پاس گل و پاس منجر به گل نقش مهمی داشت. صلاح به کودی خاکپو و اندی رابرتسون پاس گل داد و روی گل بعدی تیمش نیز تاثیر مستقیم داشت.

پیش از این صلاح در سه بازی برای باشگاه و کشورش مصر توانسته بود در یک دیدار  دو پاس گل دهد. او در پیروزی ۷ بر صفر مقابل منچستریونایتد فصل گذشته به خاکپو و فیرمینو پاس گل داد و دو پاس گل نیز به فیرمینو در پیروزی ۵-۲ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رم در آنفیلد داد و یک بار هم در دیدار با نیجر در جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۱۸ دو پاس گل داد.

ترنت الکساندر آرنولد رکورد بیشترین پاس گل تاریخ لیورپول در لیگ برتر انگلیس است. او در پیروزی ۵ بر صفر برابر واتفورد در فوریه ۲۰۱۹  توانست ۳ پاس گل دهد.

چه کسی رکورددار لیگ برتر است؟

هشت بازیکن در یک بازی چهار پاس گل دادند. دنیس برکمپ اولین بازیکنی بود که به این شاهکار دست یافت. در فوریه ۱۹۹۹، برکمپ با دو پاس گل، نیکلاس آنلکا را در مسیر هت‌تریک قرار داد و دو پاس گل دیگر به ری پارلور داد.

جالب اینجاست که دو بازیکن بعدی که این کار را انجام دادند نیز بازیکنان آرسنال بودند. خوزه آنتونیو ریس زمانی که توپچی‌ها در ژانویه ۲۰۰۶ با نتیجه ۷ بر صفر میدلزبورو را شکست دادند چهار پاس گل داد. تیری هانری (۲)، فیلیپ سندروس و الکساندر هلب پاس گل‌های خوزه آنتونیو ریس فقید را وارد دروازه حریف کردند.

یکی دیگر از توپچی‌های اسپانیایی سسک فابرگاس بود که اولین بازیکنی شد که در یک مسابقه چهار پاس گل به چهار بازیکن مختلف داد. توماس فرمالن، روبین فن پرسی، آندری آرشاوین و تئو والکات در پیروزی ۶ بر ۲ مقابل بلکبرن پاس گل‌های سسک فابرگاس را به گل تبدیل کردند. 

سانتی کاسورلا و امانوئل آدبایور نیز به این موفقیت دست پیدا کردند تا نشان دهند چه فوتبالیست‌های فداکاری هستند. 

چند فصل بعد دوشان تادیچ به ششمین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی چهار پاس گل در لیگ برتر می‌دهد. هری کین و سون هیونگ مین نیز کابوس ساوتهمپتون در  سال ۲۰۲۰ بودند. کین برای هر چهار گل سون پاس گل داد و سپس خودش با یک ضربه دیرهنگام در پیروزی ۵ بر ۲ برابر ساوتهمپتون ستاره زمین شد.

آخرین بازیکنی که در یک بازی چهار پاس گل داد پل پوگبا بود. منچستریونایتد در آگوست ۲۰۲۱ مقابل لیدز یونایتد با نتیجه ۵ بر یک پیروز شد. این بازیکن فرانسوی همکاری خوبی با برونو فرناندس داشت و توانست با دادن ۴ پاس گل ستاره تیمش لقب گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه