English

پولادگر:

در انتخاب مربیان مدارس فوتبال باید سخت‌گیری بیشتری شود

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در واکنش به اتفاقات غیراخلاقی در مدارس فوتبال مشهد گفت: در انتخاب و تائید مربیان باید سخت‌گیری بیشتری شود.

در انتخاب مربیان مدارس فوتبال باید سخت‌گیری بیشتری شود

به گزارش خبرگزاری موج، سیدمحمد پولادگر در حاشیه مجمع سالانه فدراسیون بسکتبال در جمع خبرنگاران درباره استفاده از نام جعلی به جای خلیج فارس در مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا که به میزبانی تهران برگزار می‌شود، گفت: اطلاعی ندارم و موضوعی است که جواد داوری تازه به من گفته‌اند، در حوزه رسانه باید روابط عمومی اقدام کند. هرچند نمی‌توانیم بگوئیم چون نوشته شده خلیج و فارسی را ننوشته است، قصد دیگر و نادرستی داشته‌اند.

پولادگر در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اینکه چرا با وجود گذشت چند هفته از انتخاب رئیس جدید فدراسیون اسکوش، حکم وی توسط وزیر ورزش صادر نشده است، اظهار داشت: در جریان نیستم، کاری که در این باره باید انجام می‌دادیم را انجام داده‌ایم.

وی در ادامه درباره برگزاری انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری و اینکه چرا با وجود اعلام آرش فرهادیان سرپرست اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها درباره اعلام اسامی نامزدها، این اتفاق رخ نداده است، تصریح کرد: ۱۶ فدراسیون تا پایان سال دوره‌شان تمام می‌شود و معمولان نباید این اتفاق می‌افتاد و نمی‌دانم چرا پایان دوره این تعداد فدراسیون تجمیع شده است و درباره اسامی نامزدها هم از فرهادیان بپرسید.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درباره جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم امید هم خاطرنشان کرد:رئیس فدراسیون توضیح داد و من چه چیزی را بگویم؟

پولادگر در ادامه درباره حوادث تلخ غیراخلاقی در مدارس فوتبال مشهد، تاکید کرد: اتفاقات تلخی است که می‌طلبد در این گلوگاه‌های ورزش مانند آموزش مربیان که کمتر به آن توجه شده است و تائید آدم‌هایی که در جایگاهی قرار می‌گیرند که مردم به آنها اطمینان می‌کنند، سخت‌گیری‌های بیشتری انجام شود.

وی افزود: البته این اتفاقات فقط مختص ورزش نیست و در آموزش و پرورش هم چنین اتفاقاتی رخ داده است. می‌طلبد که در این موضوع همفکری صورت بگیرد و افرادی که به عنوان مربی و در قامت یک مربی در حوزه ورزش ظاهر می‌شوند، با سخت‌گیری بیشتری انتخاب شوند. البته این سخت‌گیری هست اما باید بیشتر شود.

پولادگر در ادامه با ابراز نارضایتی از بودجه ورزش، گفت: از بودجه ورزش راضی نیستم و بسیار کم است. یکی از موضوعاتی که رنج می‌بریم این است که ورزش متاسفانه در سبد سلامت جامعه نقشی ندارد. به همین میزان که دولت در بهداشت و درمان برای جامعه هزینه می‌کند، در ورزش هم می‌توان با در پیش گرفتن سیاست پیشگیری که در کشورهای دنیا اجرا می شود، هزینه‌های درمان را کاهش داد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش ادامه داد: ورزش و ترویج ورزش همگانی موضوعی نیست که وزارت ورزش به تنهایی از عهده آن بربیاید، بلکه همه ارکان دولت باید کمک کنند. در آموزش و پرورش و در بخش استعدادیابی همه مخاطبان ما بچه‌های دانش آموز بودند. وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و حتی شهرداری ها باید در ترویج فرهنگ ورزش و ورزش همگانی به وزارت ورزش کمک کنند، متاسفانه سبک زندگی‌مان با ورزش فاصله گرفته است.با توجه به بودجه اندک ورزش به نسبت به سایر کشورها، باید دیگر دستگاه‌ها بخشی از بودجه‌شان را به ورزش اختصاص دهند.

پولادگر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در بودجه، مبلغی برای حق پخش تلویزیونی فوتبال در نظر گرفته شده است، گفت: صحبت‌هایی در این رابطه شده است اما چون قطعی نشده است الان نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

وی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان هم اظهار داشت: این وظیفه بر عهده فدراسیون فوتبال است و آنها باید پاسخ بدهند.

پولادگر درباره تغییر انتخابات وزنه‌برداری از ۱۸ بهمن به اسفندماه گفت: اصلا تاریخی تعیین نشده بود که به تعویق بیفتد. در آئین نامه محدودیت ۴۰ روزه برای برگزاری انتخابات داریم که باید رعایت کنیم و در نیمه اول اسفند مجبور خواهیم بود روی دو یا سه مجمع برگزار کنیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در پایان درباره حضور زهرا اینچه درگاهی رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک در اجلاس فدراسیون جهانی هم گفت: وی بدون اطلاع ما شرکت کرده است و نمی‌دانم با چه عنوانی شرکت کرده و قطعا با این اتفاق برخورد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه