English

مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد:

فعالیت‌های شیلات، محور طلایی برای توسعه پایدار و رونق اقتصادی هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان، گفت: فعالیت‌های شیلات، محور طلایی برای توسعه پایدار و رونق اقتصادی هرمزگان است.

فعالیت‌های شیلات، محور طلایی برای توسعه پایدار و رونق اقتصادی هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان
، مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار داشت: فعالیت‌های شیلات، محور طلایی برای توسعه پایدار و رونق اقتصادی هرمزگان است. لازمه تداوم این روند بدون شک بهره‌گیری بیشتر از فعالیت‌های تحقیقاتی و استفاده از ظرفیت‌های موسسات و مراکزی همچون پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان است.
 
مدیرکل شیلات هرمزگان با رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان و معاونین وی در راستای ارتقای همکاری‌ها و فعالیت‌ها دیدار کردند.
 
بارانی در این دیدار با اشاره به اینکه پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان همواره به‌عنوان بازوی توانمند علمی شیلات در پیشبرد اهداف و فعالیت‌های شیلاتی استان مطرح بوده، تصریح کرد: بدون شک تداوم فعالیت‌های شیلاتی به‌ویژه در حوزه صید و صیادی و آبزی‌پروری نیازمند بهره‌مندی از فعالیت‌های این پژوهشکده است.

بارانی با بیان اینکه فعالیت‌های شیلات، محوری طلایی برای توسعه پایدار و رونق اقتصادی هرمزگان است، تصریح کرد: لازمه تداوم این روند بدون شک بهره‌گیری بیشتر از فعالیت‌های تحقیقاتی و استفاده از ظرفیت‌های موسسات و مراکزی همچون پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تبادل دانش و تخصص به‌ویژه در مسیر فعالیت‌های صید و صیادی و توسعه تکثیر ماهیان دریایی و حرکت در مسیر رسیدن به خودکفایی در این مهم را از برنامه‌های بین شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان خواند.

بارانی گفت: توسعه تکثیر ماهیان دریایی باعث تکمیل چرخه پرورش ماهیان دریایی در قفس می‌شود.

در ادامه مرتضوی، رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه شیلات استان صورت گرفته، گفت: بدون شک فعالیت‌های تحقیقاتی شیلات بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان را به خود اختصاص داده است.

مرتضوی فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشکده در قالب بخش بوم‌شناسی (اکولوژی دریا)، زیست‌شناسی و ارزیابی ذخایر آبزیان، تکثیر و پرورش آبزیان، تکنولوژی فرآوری آبزیان، ژنتیک آبزیان و بهداشت و بیماری‌های آبزیان را از اهم فعالیت‌های این پژوهشکده خواند و افزود: بی‌شک پاسخ به نیازهای پژوهشی در فعالیت‌های شیلاتی از اهم برنامه‌ها و اهداف پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان است.

گفتنی است در این دیدار ضمن بیان گزارشی مختصر از عملکرد و برنامه‌ها، نیازهای پژوهشی بخش شیلات مورد بررسی قرار گرفت و اولویت‌بندی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه