English

ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱ هزار پرونده شوراهای حل اختلاف در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱ هزار پرونده شوراهای حل اختلاف این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ایجاد مصالحه در بیش از 21 هزار پرونده شوراهای حل اختلاف در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ از تعداد ۴۶ هزار و ۷۹۸ فقره پرونده ارجاعی به شعب مختلف شوراهای حل اختلاف این استان که قابل صلح و سازش بوده است ۲۱ هزار و ۳۴۱ پرونده به سازش منجر شده است.

وی این میزان از صلح و سازش را چیزی در حدود ۴۶ درصد از کل پرونده‌های قابل صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان عنوان کرد.

قهرمانی یادآور شد: در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم تلاش برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قصاص از طریق استفاده از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف هرمزگان طی سال گذشته ۳۳ فقره پرونده قتل عمد با محکومیت قصاص به مصالحه منتهی شده است.

وی در ادامه افزود: طی سال گذشته در مجموع تعداد ۹۵ هزار و ۷۳۹ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان وارد و تعداد ۹۳ هزارو ۲۳۰ فقره پرونده با اتخاذ تصمیم مناسب، مختومه شده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ هیأت های صلح نیز در مناطق مختلف استان هرمزگان موفق به ایجاد مصالحه در ۸۷ درصد از پرونده های ارجاعی شده اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موفق شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که بر این اساس در سال گذشته با تلاش و همت همکاران قضایی و کارکنان شوراهای حل اختلاف به همراه معتمدان محلی و صلح یاران، تعداد ۳۰۵ نفر از زندانیان که عمدتاً محکومان جرایم مالی و غیر عمد بوده اند از زندان‌های استان آزاد شده اند و همچنین از محکومیت ۳۴۰ نفر دیگر به مجازات حبس نیز جلوگیری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه