English

رئیس کل دادگستری استان تهران:

۵۰ درصد پرونده ها با صلح و سازش مختومه شده است

رئیس کل دادگستری استان تهران ابراز داشت: استان تهران در صلح و سازش به موفقیت هایی دست یافته است که 50 درصد پرونده ها به محض ورود به شوراهای حل اختلاف بسته شده و در شش ماهه اول سال 1402 افزایش 37.54 درصدی پرونده های سازش داشته است.

50 درصد پرونده ها با صلح و سازش مختومه شده است

به گزارش خبرگزاری موج، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران موفقیت در کسب رتبه برتر استان تهران در زمینه صلح و سازش را حاصل حرکت منسجم و منظم کارکنان نزاع دانست. شوراهای حل و فصل در چارچوب سیاست ها و برنامه های ابلاغی و تحت نظارت.

وی حمایت و تشویق مدیران واحدهای قضایی را برشمرد و گفت: در صورت وجود ارتباط لازم بین رئیس حوزه قضایی مربوط با شعب شوراهای حل اختلاف آن حوزه قضایی، انگیزه و پویایی لازم ایجاد خواهد شد. برای افزایش صلح و سازش بین موکلان و طرفین دعوی ایجاد شود.»

القاصی خاطرنشان کرد که حدود 50 درصد پرونده ها پس از ورود با صلح و سازش مختومه می شوند و در حال حاضر میانگین تعداد پرونده های دریافتی توسط دادستانی به کمتر از 90 پرونده رسیده است.

وی افزود: در شش ماهه اول سال 1402، 37.54 درصد پرونده های وارده به شعب شوراهای حل اختلاف استان تهران منجر به صلح و سازش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین توضیح داد که فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش است.

وی تصریح کرد: طبق قانون، قاضی قبل از تشکیل دادگاه باید طرفین را به صلح و سازش دعوت کند. القاصی خاطرنشان کرد که نتیجه صلح و سازش برای طرفین ماندگارتر و سودمندتر از حکم خواهد بود و حتی ممکن است منجر به تحقق عدالت مطلوب شود.

وی همچنین از جلب رضایت شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها و مجتمع های قضایی با همکاری خیرین و سازمان های مردم نهاد برای 50 نفر از محکومان به قصاص نفس در شش ماهه نخست امسال خبر داد. علاوه بر این، شوراهای ویژه صلح و سازش با 1380 زندانی مالی و جرایم غیرعمد در همین مدت موافقت کردند.

القاصی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر 69 شعبه تخصصی در سازمان های مختلف مردم نهاد، خیریه، سازمان های مردم نهاد، اتحادیه ها، اصناف، انجمن های گردشگری و حمل و نقل و سایر اتحادیه ها به منظور توسعه صلح و سازش در دعاوی مرتبط ایجاد شده است. این شعب بدون ارجاع به مراجع رسیدگی می کنند که نتایج مثبتی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه