English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

بهداشت محیط با سلامت مردم ارتباط بسیار تنگاتنگ دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ارتباط سلامت محیط بر سلامت انسان خیلی تنگاتنگ است.

بهداشت محیط با سلامت مردم ارتباط بسیار تنگاتنگ دارد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان
، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: سلامت آبزیان و حفظ اکوسیستم دریایی در کنار گسترش صنعت در سواحل به دلیل ارتباط غیر مستقیم با سلامت انسان از اهمیت بسیاری برخوردار است و نیاز به توجه بیشتر و مطالعات علمی گسترده تر ی در این زمینه است.

وی گفت: بهداشت محیط با زندگی بشر گره خورده و عوامل متعددی در زمینه بهداشت محیط موثر است با توجه به اینکه بیماری‌های مختلفی به عوامل محیط ارتباط پیدا می‌کند و به مرور زمان هر چه ما به بهداشت محیط کمتر توجه کنیم طبیعتا سلامت افراد ممکن است بیشتر در خطر می افتد.

جاودان بیان داشت: ارتباط سلامت محیط بر سلامت انسان خیلی تنگاتنگ است و طبیعتا بررسی در مورد مسائل بهداشت محیط و آینده نگری در مورد تهدیداتی که بر ای بشر وجود دارد بسیار ضروری است به همین دلیل محققان و برجستگان علمی در کنگره ها این موارد را مطرح و بررسی می کنندو جمع بندی آن را جهت اجرا به صورت بیانیه و مقاله و پیشنهاد به مجموعه های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می کنند.

وی افزود: ما باید توجه داشته باشیم که قسمتی از مرزهای ما به صورت مرزهای دریایی است و بهداشت محیط دریا هم برای ما بسیار اهمیت دارد.زیرا با سلامت انسان مرتبط است.

جاودان ابراز کرد: یکی از موارد مهم و مورد توجه ما در استان هرمزگان توجه به بحث بهداشت آب دریا و سواحل است که مرتب بررسی و جمع بندی و به مسئولان اجتماعی استان ارائه می شود و در برنامه های اصلاحی استان قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: سلامت آبزیان یکی از عوامل مهمی است که ما به آن توجه ویژه داریم با توجه به صنعتی شدن جوامع انتظار می‌رود یک پیوست سلامت که یکی از آیتم های آن رعایت عوامل بهداشت محیطی و محیط زیستی است باید مورد نظر قرار گیرد و انتظار می‌رود که مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند همچنین برنامه ریزی شود تا انشالله محیط زیست سالمی را در حوزه دریایی داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه