English

مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد:

حراست از ذخایر آبزیان، لازمه پایداری صید و صیادی

مدیرکل شیلات هرمزگان، صید و صیادی مسئولانه و اصولی را لازمه صید صیادی پایدار و حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان خواند.

حراست از ذخایر آبزیان، لازمه پایداری صید و صیادی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مسعود بارانی، مدیرکل شیلات هرمزگان در دیدار با فرمانده مرزبانی استان هرمزگان گفت: امید داریم با توجه به تعاملات و همکاری‌های خوب موجود و تلاش‌های ارزنده نیروهای مرزبانی شاهد افزایش برخورد با صیدهای مخرب و غیرمجاز باشیم.

بارانی افزود: تشدید برخوردها با صید شب چراغی با حضور و تعامل بیشتر جامعه صیادی، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین دستگاه‌های نظارتی از جمله درخواست‌های جامعه صیادی است.

وی با اشاره به صید افزون بر ۳۲۱ هزار تن انواع آبزیان، وجود بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد و ۴ هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی در استان هرمزگان به‌عنوان قطب صید و صیادی کشور تصریح کرد: این مهم بیانگر نقش صید و صیادی در معیشت ساحل‌نشینان  و محوریت صید و صیادی در پایداری و ارتقای اشتغال، توسعه ساحلی و رونق اقتصادی در استان هرمزگان است و نیاز به توجه جدی به پاسداری از ذخایر آبزیان در مسیر صید و صیادی پایدار احساس می‌شود.

در ادامه سردار بهادر اسماعیلی، فرمانده مرزبانی استان هرمزگان به تعامل سازنده بین مرزبانی استان و اداره کل شیلات اشاره کرد و گفت: بدون شک تعاملات و ارتباطات سازنده موجبات افزایش برخورد با صید غیرمجاز در راستای حفظ ذخایر و پایداری شغل ساحل‌نشینان و مرزبانان خواهد بود.

سردار اسماعیلی جلوگیری از صید بی‌رویه و غیرمجاز  منابع آبزی را ماموریت مشترک مرزبانی و شیلات استان خواند و گفت: در حوزه مبارزه با آلودگی دریا نیز دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط  باید همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه