English

مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان خبر داد؛

رشد اظهارنامه های مالیاتی حاصل اعتماد موثرصاحبان مشاغل هرمزگان به اداره امورمالیاتی

مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: اعتماد موثرصاحبان مشاغل هرمزگان به اداره امورمالیاتی رشد 28 درصدی اظهارنامه های مالیاتی را در بر داشت.

رشد اظهارنامه های مالیاتی حاصل اعتماد موثرصاحبان مشاغل هرمزگان به اداره امورمالیاتی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، جعفر احسانی مهر مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان اظهار داشت: در سایه اعتماد و تعامل دوجانبه بین اداره کل امورمالیاتی با صاحبان مشاغل در چارچوب قوانین مالیاتی و اختیارات قانونی خود، اظهارنامه های تسلیمی عملکرد 1401 از رشدی معادل 28 درصد نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

وی لازمه یک سیستم و نظام عادلانه و کارآمد مالیاتی را شفافیت اقتصادی عنوان کرد و گفت: این امر با مشارکت روزافزون فعالان اقتصادی استان از طریق ارائه اظهارنامه های مالیاتی رو به افزایش است.

احسانی مهر ضمن برشمردن دستاوردهای نظام مالیاتی در دولت مردمی سیزدهم ابراز داشت: نظام مالیاتی با ایجاد شفافیت و به تبع آن هوشمند سازی و با تاکید بر ضرورت مالیات ستانی مبتنی بر اطلاعات شفاف و قابل استناد و بهره گیری از ابزارهای ثبت معاملات و سامانه های اطلاعاتی به دنبال برقراری یک نظام مالیات ستانی هوشمند و استقرار عدالت مالیاتی در کشور است.

مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان با بیان اینکه وجود برخی موانع و چالش ‌های پیش روی نظام مالیاتی در ادوار گذشته، کار در حوزه مالیات را بسیار خطیر و دشوار می کرد افزود: راهبردها و برنامه های تحولی نظام مالیاتی در دوره جدید، بسیار کارآمد و موثر بوده بطوری که ماحصل آن بویژه در حوزه تعامل با مودیان و تبصره ماده 100 در سال‌جاری مشهود است.

وی در ادامه سخنانش از پزشکان و مدافعان سلامت که در دوران کرونا خدمات ارزنده و شایسته ای به مردم هرمزگان ارائه کردند نیز تشکر و قدردانی کرد و گفت: طبق گزارش های ارسالی از سوی مردم به مرکز ارتباط مردمی 1526 و سامانه سوت زنی، برخی از پزشکان کارتخوان نداشته و هزینه درمانی بیماران را از طریق کارت به کارت به غیر و یا وجه نقد درخواست کرده که این کار رنج و درد بیماران و اطرافیان آنان را تشدید می کند و علاوه برآن برابر قانون مصداق جرم مالیاتی ناشی از کتمان درآمد تلقی شده و دارای تبعات می باشد.

احسانی مهر در پایان ابراز داشت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان تیرماه فرصت دارند جهت ارائه اظهارنامه مالیاتی خود با مراجعه به آدرس my.tax.gov.ir اقدام کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه