English

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

میانگین بارندگی در هرمزگان ۱۸۶ میلی متر است/ میانگین فرو نشست سالانه آب در دشت‌های هرمزگان ۳۳ سانتی‌متر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: میانگین بارندگی در استان هرمزگان ۱۸۶ میلی متر است.

میانگین بارندگی در هرمزگان ۱۸۶ میلی متر است/ میانگین فرو نشست سالانه آب در دشت‌های هرمزگان ۳۳ سانتی‌متر است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۶ میلی متر بارندگی صورت گرفته است که ۵۱ درصد متوسط سالانه در استان است.

وی گفت: آب منطقه‌ای هرمزگان متولی ۷۴ دشت در استان است که برداشت آب از ۵۶ دشت ممنوع است.

عیدانی با اشاره به اینکه ۶۵۰ حلقه چاه مشاهده‌ای در دشت‌های استان وجود دارد، افزود: میانگین فرو نشست سالانه آب در دشت‌های استان ۳۳ سانتی متر است که دشت کرده شیرازی شهرستان رودان با ۴۳ سانتی متر افت بیشترین افت دشت‌های استان است.

وی با اشاره به کسری ۸۸ میلیون مترمکعبی آب در استان گفت: از ابتدای اندازه گیری، بیشترین حجم افت آب ۱۲ میلیون مترمکعب در منطقه قلعه قاضی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان افزود: در هرمزگان ۲۳ هزار و ۵۱۵ حلقه چاه وجود دارد که تعداد ۱۹ هزار و ۷۶ حلقه مجاز است.

عیدانی با بیان اینکه از این تعداد حلقه چاه ۴۹۱ مورد آب آشامیدنی است، گفت: تعداد چاه‌های مصارف صنعتی در استان ۶۷۸ حلقه است.

وی با اشاره به اینکه شش هزار و ۳۲۰ حلقه چاه برقی است، افزود: از ۱۲ هزار و ۷۵۶ حلقه چاه در استان بصورت دیزلی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: هزینه پرداخت کنتور بر عهده کشاورزان است و مبالغ آن مستقیم به حساب خزانه داری کشور واریز می‌شود.

عیدانی افزود: پارسال ۹ هزار و ۸۳۱ کنتور در هرمزگان نصب شده است که از تعداد ۲۶۴ کنتور هوشمند است.

وی با بیان اینکه طرح سد گابریک به شرکت آب و نیروی ایران واگذار شده است، گفت: مطالعات سدزرانی نیز در مرحله شناخت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان افزود: مساحت کل رودخانه‌های استان ۲۰هزار کیلومتر است که ۵ هزار کیلومتر در مراکز جمعیتی و ۱۵ هزار کیلومتر دیگر آن در منابع ملی قرار دارد.

عیدانی گفت: از پنج هزار کیلومتر و رودخانه در مراکز جمعیتی مطالعات سه هزار و ۵۵۰ کیلومتر آن انجام شده است که ۲۹۵ کیلومتر نیاز به ساماندهی و ۴۳۸ کیلومتر نیز نیاز به لایروبی دارد که مجموعاً نیاز به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۹۰۵ استعلام برای آب منطقه‌ای ارسال شده است، افزود: پارسال شش هزار و ۴۰۰ استعلام به آب منطقه‌ای ارسال شد که از این تعداد پنج هزار و ۲۵۷ استعلام اراضی خالی و هزار و ۱۴۳ استعلام برای آب و اراضی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: طرح بهسازی شبکه آبیاری دو هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی میناب بصورت لوله گذاری درحال اجرا است.

عیدانی افزود: طرح هزار و ۵۰۰ هکتاری دشت یکدار جاسک آماده و به جهادکشاورزی تحویل داده شده است.

وی در پایان از مردم خواست تخلفات در زمینه‌های حفر چاه را به شماره ۱۸۱۱ گزارش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه