English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد؛

شناسایی ابتلای سه مورد تب کریمه کنگو در هرمزگان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون سه مورد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در هرمزگان شناسایی شده است.

شناسایی ابتلای سه مورد تب کریمه کنگو در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: تاکنون ۱۳مورد مشکوک به این بیماری در استان شناسایی شده و به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان از خرید دام زنده و یا گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می‌شوند خودداری شود.

وی افزود: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند؛ همچنین خونابه‌ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مردم به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است، ذبح و مصرف نکنند.

وی افزود: گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل ۲۴ساعت در دمای چهار درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود و همچنین جگر و سایر امعا و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی گراد استفاده شود.

ذاکری گفت: سال گذشته ۴۱مورد مشکوک و ۱۳مورد قطعی ابتلا به تب کریمه کنگو در استان شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس بگیرند.

گفتنی است، عامل تب کریمه کنگو کنه است و این بیماری علاوه بر تب شدید باعث کبودی و خون ریزی شدید بینی بر اثر بروز اختلالات انعقادی شده و در برخی موارد موجب مرگ می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه