English

هرمزگان در رتبه پانزدهم اهدای عضو کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از پنج سال پیش ۷۳ مورد اهدای عضو در استان انجام شده است که ۱۷۳ نفر از بیماران توانسته اند از این اعضای اهدا شده استفاده کنند.

هرمزگان در رتبه پانزدهم اهدای عضو کشور

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲ اهدای عضو موفق داشتیم، اظهار کرد: در استان هرمزگان ۱۰۰۰نفر در انتظار پیوند عضو هستند.

وی با بیان اینکه سالانه در کشور ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی داریم که نیمی از این تعداد شرایط اهدای عضو دارند، تصریح کرد:  دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از لحاظ اهدای عضو در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در رتبه پانزدهم قرار دارد.

جاودان بیان کرد: از پنج سال پیش ۷۳ مورد اهدای عضو در استان انجام شده است که ۱۷۳ نفر از بیماران توانسته اند از این اعضای اهدا شده استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵نفر از گیرندگان عضو هرمزگانی بودند، خاطرنشان کرد: نفس بهترین هدیه‌ای که خداوند به انسان بخشیده و انسان هم باید برای نگهداری از آن تلاش کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: در زمینه اهدای عضو باید فرهنگ سازی کنیم و همه نهادهای دولتی و غیردولتی در این زمینه تلاش کنند.

جاودان در پایان عنوان کرد: افرادی که اعضای خود را اهدا می‌کنند باعث افتخار استان و کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه