English

احداث بندرخشک، ضرورت توسعه در شمال هرمزگان

دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان گفت: احداث بندر خشک در شمال هرمزگان از ضرورت و پیش نیازهای توسعه و رونق اقتصادی منطقه جنوب کشور و مناطق هم‌جوار استان هرمزگان است.

احداث بندرخشک، ضرورت توسعه در شمال هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا صالحی دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان افزود: با احداث بندرخشک در حاجی آباد گام های مهمی برای توسعه و رونق اقتصادی، اشتغالزایی و کاهش‌بار ترافیکی استان هرمزگان برداشته می‌شود چراکه این طرح، پیشگام اتحاد و همدلی برای توسعه بین بخشی و سرعت بخش روند رونق در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه حاجی اباد به دلیل شرایط آب و هوایی و موقعیت مکانی زمینه ایجاد بندر خشک را دارد و قابلیت نگهداری کالاهایی که در گمرک بعضا یک سال برای ترخیص می مانند را دارد، گفت: با تحقق بندر خشک در هرمزگان بخش عظیمی از بار ترافیکی بندرعباس به بندر خشک منتقل می‌شود.

دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان تصریح کرد: از مهم‌ترین مزایای اجرای بنادر خشک کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، ترغیب استفاده از راه‌آهن به‌جای استفاده از حمل‌ونقل جاده‌ای و کاهش تخریب محیط‌زیست، تقویت وضعیت بنادر در زنجیره‌های حمل‌ونقل، تقویت راه‌کارهای ترکیبی حمل و نقل، ایجاد فرصت‌های مختلف شغلی و افزایش سرعت انجام مراحل گمرکی برای کالاهای حمل شده است.

وی اذعان داشت: امروزه حمل‌ونقل به موضوعی تخصصی‌ تبدیل و دپوی کالا در گمرک بندرعباس و کمبود امکانات باعث شده زیان‌هایی به صادرکننده و واردکننده کالا وارد شود، درصورتی‌که با ایجاد بندر خشک قادر خواهیم بود از هزینه‌ها کم کرده و ارزش‌افزوده بیشتری برای واحدهای اقتصادی منطقه و استان ایجاد کنیم.

صالحی ادامه داد: اگر بتوانیم از حمایت سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج استفاده کنیم اجرای کار تسریع خواهد شد و با فازبندی و اجرای مرحله‌به‌مرحله آن می‌توان نگاه واقع‌بینانه به عملیاتی شدن طرح داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه