English

یک شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی در قشم خبر داد؛

دستگاه کمک‌تنفسی بیماران کرونایی اختراع شد

این دستگاه که از سوی یک شرکت فناور مستقر در پارک زیست فناوری خلیج فارس با محوریت تحقیق و توسعه تجهیزات پزشکی ساخته شده، با تسریع اکسیژن‌رسانی به مغز، مشکلات تنفسی بیماران را برطرف می‌کند.

دستگاه کمک‌تنفسی بیماران کرونایی اختراع شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمود حاجی‌بابایی مدیرعامل شرکت راسپینا صنعت قشم گفت: تیم تحقیق و توسعه این شرکت موفق به ساخت یک نمونه دستگاه کمک‌تنفسی جدید و ارزان قیمت شد.

وی افزود: این دستگاه با توجه به امکانات داخل کشور طراحی و ساخته شده است.

حاجی‌بابایی تشریح کرد: با توجه به اینکه بیماران کرونایی به شدت با مشکلات تنفسی مواجه می‌شوند و به دلیل نیاز فوری بیماران به این دستگاه، تیم تحقیقاتی شرکت راسپینا صنعت قشم با ساخت یک نمونه، قصد تولید انبوه و ارزان این محصول دارد. به گفته‌ی حاجی بابایی، این دستگاه در حال حاضر به دلیل قیمت بالای آن، در کشور و مراکز درمانی محدود است. 

وی در تشریح کارکرد آن گفت: عزیزانی که دچار بیماری کرونا شده‌اند به سختی نفس می‌کشند، در این صورت اکسیژن به مغز نمی‌رسد، وقتی اکسیژن به مغز نرسد، فرمانده‌ی بدن که مغز است از کار می‌افتد؛ وی تاکید کرد: این دستگاه با تامین اکسیژن ریه‌ها، به کار اکسیژن‌رسانی به مغز کمک می‌کند.

حاجی‌بابایی گفت: این دستگاه با مشورت اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی در مرحله‌ی برطرف‌سازی معایب و در حال تکمیل است. وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری وزارت بهداشت و درمان بتوانند هر چه سریع‌تر مجوزهای لازم برای تولید انبوه این محصول را اخذ نمایند و در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان‌های سطح کشور قرار دهند.

مدیرعامل شرکت راسپینا در تشریح ویژگی‌های این دستگاه گفت: این محصول بسیار کوچک طراحی شده، و با بهره‌گیری از بوردهای الکترونیکی هوشمند و سیستم‌های مکانیکی پیشرفته، قابلیت استفاده در تمامی مراکز درمانی، آمبولانس و موتوری و... را دارد.

وی افزود: ساخت این دستگاه با قابلیت تولید سریع، به هیچ‌گونه تکنوژی خارج از کشور نیازی ندارد و تمامی قطعات مورد نیاز برای تولید این محصول، در کشور وجود دارد.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه ساخت این دستگاه یک روش جدید و به نوعی اختراع محسوب می‌شود، گفت: این دستگاه در طول یک هفته کار شبانه‌روزی همکاران، طراحی و نمونه‌سازی شده است که در حال حاضر در مرحله‌ی تست قرار دارد. وی افزود: در صورت تایید وزارت بهداشت و درمان، این محصول در محل شرکت، مونتاژ، تست و ارائه خواهد شد.

حاجی‌بابایی در پایان توصیه کرد: همه آن‌هایی که اهل فن هستند و دستی در کار دارند، می‌توانند در این موقعیت کمک کنند؛ امروز کشور ما در موقعیت اضطراری قرار دارد و تمامی مردم اعم از فقیر و غنی، نیازمند کمک هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه