English

واکسیناسیون طیور علیه آنفلوآنزای فوق ‌حاد در استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۶ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۵۲ دز واکسن علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به جمعیت طیور استان مرکزی با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ تزریق شد.

واکسیناسیون طیور علیه آنفلوآنزای فوق ‌حاد در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، محمد فتاحی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: ۲۱ هزار و ۷۶۱ پایش و مراقبت فعال و غیرفعال سال گذشته از سطح مرغداری‌ها، واحدهای پرورش طیور، تالاب‌ میقان اراک و آبگیرهای استان مرکزی انجام شد.

وی عنوان کرد: ۱۳ هزار و ۴۲۰ مورد نمونه‌برداری با رشد ۴۰ درصدی و تعداد ۹۳۴ آزمایش با افزایش ۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در این پایش‌ها از واحدهای مرغداری و پرندگان تلاب میقان و آبگیرهای استان مرکزی در سال ۱۴۰۲ انجام شد که در این آزمایش‌ها موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان مشاهده نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به کاهش کانون بیماری آنگارا در سطح استان اشاره کرد و افزود: تعداد یک میلیون و ۱۸ هزار دز واکسن بیماری آنگارا سال گذشته در مرغداری‌های صنعتی استان مرکزی تزریق شد.

فتاحی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران، نشست هماهنگی با تولیدکنندگان، اتحادیه‌ها و تعاونی مرغداری‌ها و ممیزی از واحدهای پرورش طیور و اطلاع رسانی در فضای مجازی از دیگر اقدامات این نهاد برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان در سال گذشته بود.

وی اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از جمله بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و طیور است که شیوع احتمالی این بیماری با شروع ناگهانی تلفات، انتشار وسیع در گله پرندگان، کاهش شدید مصرف دان و علایم تنفسی پرنده ‌ها همراه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه