English

آغاز طرح نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خامی ویژه ماه رمضان و نوروز در استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی ویژه ایام ماه رمضان و سال نو با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان در این استان آغاز شد.

آغاز طرح نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خامی ویژه ماه رمضان و نوروز در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «محمد فتاحی» روز شنبه در گفت و گویی افزود : یک‌هزار و ۹۰۵ واحد در این طرح از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی توسط ۵۳ اکیپ ثابت و سیار متشکل از تعداد ۱۰۲ نفر از بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دام و طیور در حاشیه خیابان و به صورت دوره گردی ممنوع است و مردم باید از خرید این گونه فرآورده‌های غیر بهداشتی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: شهروندان باید مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر، سنگدان و دل) را به صورت بسته‌بندی بهداشتی که دارای مشخصه‌های کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضا (حداکثر ۷۲ ساعت پس از تولید) و شرایط نگهداری (حتما داخل یخچال درب بسته و دارای برودت ۰ الی ۴ درجه سانتیگراد) تهیه کنند.

فتاحی افزود: خارج و قطعه کردن گوشت مرغ از بسته‌بندی در محیط مغازه مرغ فروشی به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی‌های ثانویه و تقلب‌های احتمالی ممنوع است و مردم باید از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک شده و یا قطعه بندی شده در مغازه مرغ فروشی خودداری کنند.

وی بیان کرد: شهروندان در ایام تعطیل به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی برای خرید توجه کافی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به درپیش بودن ایام نوروز و ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی طرح ویژه نوروزی، نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از ۱۹ اسفند ماه سال جاری شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

فتاحی، از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با فرآورده‌های خام دامی با شماره تلفن های ۱۵۱۲ تماس گرفته و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی را در کنترل و بازرسی‌های بهداشتی یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه