English

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خبرداد؛

افزایش۱۰ درصدی جوجه ریزی در استان اصفهان / صادرات ۵۵ میلیون دلار فرآورده خام دامی از استان اصفهان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از صادرات ۵۵ میلیون دلار فرآورده خام دامی فرآورده خام دامی استان اصفهان به ۳۵ کشورخبرداد.

افزایش۱۰ درصدی جوجه ریزی در استان اصفهان / صادرات ۵۵ میلیون دلار فرآورده خام دامی از استان اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، سیدرضا موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:یکی از افتخارات استان اصفهان، پیشتاز بودن در تولید فرآورده‌های خام دامی صادرات ‌محور به کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵۵ میلیون دلار فرآورده خام دامی به ۳۵ کشور صادرات داشته ایم، افزود: بیشترین صادرات به کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، ارمنستان، افغانستان، ویتنام و تاجیکستان بوده است.

این مقام مسئول در ارتباط با گزارش عملکرد یکساله سازمان دامپزشکی استان اصفهان توضیح داد: استان اصفهان، استانی برجسته و پیشران در صنعت دام و طیور کشور و رتبه اول تولید شیر خام کشور با تولید روزانه ۶ هزار تن شیر خام می باشد.

 مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: همچنین استان اصفهان درتولید گوشت بوقلمون و تخم مرغ با تولید روزانه ۴۸۰ تن رتبه اول در کشور به خود اختصاص داده است.

موسوی بیان داشت: استان اصفهان رتبه دوم تولید گوشت شتر مرغ، رتبه پنجم تولید گوشت مرغ، رتبه سوم تولید عسل و رتبه چهارم تولید گوشت قرمز در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به جایگاه بسیار خاصی در تولید فرآورده‌های خام دامی در کشور ادامه داد: استان اصفهان با داشتن ۴۴۰ هزار رأس دام سنگین، ۲.۸ میلیون رأس دام سبک گوسفند و بز، ۵۷۰ رأس اسب و تک سمی، ۴۸۰ نفر شتر و ۸ هزار واحد اماکن دامی در ۲۸ شهرستان، ۱۲۱ شهر و حدود ۲ هزار روستا، ۸ درصد جمعیت دامی کشور را داراست.

این مقام مسئول با اشاره باینکه ارزش تولیدات دام و طیور در کشور بیش از ۷۰۰ همت و در استان برابر با ۷۰ همت ارزیابی است، گفت: ۱۰ درصد کل صنعت دام، طیور و آبزیان و صنایع وابسته در استان اصفهان مستقر می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: استان اصفهان مأموریت صیانت از ۷۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان صنعت را در سطح کشور بر عهده دارد.

موسوی در خصوص واکسیناسیون دام و طیور در استان توضیح داد: بیش از ۱۷ میلیون نوبت سر واکسیناسیون در طول سال و سم‌پاشی ۲.۷ میلیون مترمربع اماکن دامی در خصوص پیشگیری از بیماری‌های مشترک بیماری‌های دام و انسان انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت های برجسته ما در فصل تابستان پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام مانند تب کریمه کنگو است که مهار آن با سم پاشی می باشد که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی واکسیناسیون دام را در استان داشتیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره باینکه ۲۲ نوع واکسن به طیور زده می شود، گفت:امسال ۷۳۵ میلیون دوز واکسن در مزرعه های صنعتی استان اصفهان انجام شده است.

موسوی اضافه کرد: با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل بیان داشت:تا کنون بیش از ۵۷ درصد طرح اجرا شده است و 850 هزار دوز واکسن دربیش از ۳۱۰ روستا در استان اصفهان انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد:طرح واکسیناسیون رایگان جهاد دامپزشکی علیه بیماری نیوکاسل طیور بومی و روستایی استان اجرایی شده و سومین مرحله از آن نیز از پانزدهم اسفند آغاز و تا پانزدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد: تاکنون ۶۱ هزار و ۸۰۰ مورد پایش و نمونه‌برداری در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام شده است .

وی افزود: برای هفتمین سال متوالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان دیده نشده در صورتی که در سال ۱۳۹۷، خسارت زیادی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به صنعت طیور استان وارد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جوجه ریزی در استان ۱۰درصد افزایش  داشته است، افزود:امسال در استان اصفهان ۱۰۲میلیون قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته است.

 وی با اشاره بباینکه استان ظرفیت ۶۹ میلیون قطعه ماهی زینتی، ۷۵۰۰ تن ماهی سردآبی و ۴۲۰۰ تن ماهی گرم‌آبی دارد، بیان داشت:با اقدامات انجام شده برای پنجمین سال متوالی شاهد بروز نکردن بیماری VHS و کاهش ۷۰ درصدی بیماری نکروز عفونی پانکراس قزل‌آلا در استان هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به نقش فعالان حوزه دامپزشکی در امنیت و ایمنی غذایی،بیان کرد: حمایت از تولید با اعمال نظارت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای است که مساوی امنیت ملی برآورد می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ۴۸۴۸ زنبورستان، ۸۵۸ هزار و ۵۵۰ کلونی زنبور عسل وجود دارد، گفت: در سال ۷۵۶۶ تن عسل تولید می‌شود و امسال ۲۹۸ تن عسل از استان به کشورهای دیگر صادر شده است.

 موسوی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و نوروزگفت: امسال این طرح با شعار «یک قرن است در کنار سفره‌های شماییم» کلید خورده شده و۹۰ نفر کارشناس در قالب ۶۸ اکیپ ثابت و سیار در این طرح فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه