English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در همایش آب و آینده:

تعداد روستاهای که با تانکر آبرسانی می شدند ، کاهش یافت

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی گفت:علی رغم تداوم خشکسالی ، با اقدامات انجام شده تعداد روستاهای که با تانکر آبرسانی می شدند ، کاهش یافت.

تعداد روستاهای که با تانکر آبرسانی می شدند ، کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، همایش آب و آینده با رویکرد برنامه‌های سازگاری با کم آبی با همکاری دستگاه‌های اجرایی تخصصی آب و دانشگاه اراک برگزار شد.

این همایش با حضور بنفشه زهرایی مدیرکل مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو،  مجید قنادتی ، مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور ، احمد سیاحی مدیرکل تحقیقات شرکت مهندسی آبفای کشور ، عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ، عزت اله آمره ای مدیرعامل آب منطقه ای استان و محمدرضا وصالی رئیس دانشگاه اراک،در دانشگاه اراک برگزار شد.

حشمت‌الله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این همایش تخصصی اظهار داشت: مقوله آب در جهان امروز یک مبحث مهم  است که باید مورد اهمیت قرار گیرد، چالش‌ها و نگرانی‌هایی که در موضوع آب وجود دارد باید با برنامه‌ریزی برطرف شود.

وی افزود: امسال در سومین سال خشکسالی به سر می‌بریم وگرمترین تابستان سال را تجربه کردیم که تهدیدی برای منابع آب به شمار می‌رود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه مقرر شد با همکاری دستگاه‌ها منابع آب پایدار برای مردم تامین شود تا مردم نگرانی در این زمینه نداشته باشند، تصریح کرد: امروزه متاسفانه بین ۵۰ تا ۸۰ درصد به شهرنشینان تا سال‌های آینده اضافه می‌شود و در هر چهار شهر یک شهر با بحران آب مواجه است، که این موارد هشدار وتذکر است و باید برای آنها برنامه‌ریزی شود.

عباسی بیان کرد: در گذشته تنها چالش کم بودن منابع آب بود اما امروز مشکل کیفی به منابع اضافه شده و چالشی را برای ما به همراه دارد که نیاز است با استفاده از ظرفیت دانشگاه و مباحث علمی در راستای حل چالش‌ها و مسایل پیش رفت.

 وی ادامه داد: در دوران کرونا با چالشی مواجه شدیم که سرانه مصرف در کشور ۱۹۴ لیتر در شبانه روز برای شهرها و ۳۵۰ لیتر در شبانه روز برای روستاها بود که هم از نرم کشوری و بین المللی بالاتر است و این هشدار است و براساس برنامه ششم توسعه باید نسبت به کاهش سرانه مصرف اقدام می‌کردیم که تنها این مهم انجام نشد بلکه افزایش چشم‌گیری داشت و از برنامه عقب افتادیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در حال حاضر ۶۰ درصد منابع آبی از آب‌های سطحی و ۴۰ درصد از منابع زیرزمینی استفاده می‌شود، عنوان کرد: هرچند تابستان گذشته با شرایط سخت پشت سر گذاشته شد اما اقداماتی در راستای آسایش مردم انجام شد هرچند این اقدامات کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

عباسی بیان کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم و وزارت نیرو جهاد آبرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار است که در فاز نخست که شامل ۱۰ هزار روستا بود نیز ۶۷ روستا بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد و فاز دوم نیز شامل ۱۰ هزار روستا است که  ۱۱۵ روستا با ۹۳۰ میلیارد تومان اعتبار  برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه علی‌رغم اینکه خشکسالی سوم را پیش می‌رفتیم و گرم‌ترین روز سال را داشتیم تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شدند از 79 روستا به 15 روستا تقلیل پیدا کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی اضافه کرد: خط قرمز ما توزیع آب سالم و بهداشتی است و تمام تلاش بر این است از نظر کمی و کیفی آب سالم تحویل مردم شود هرچند هم اکنون شرایط خوبی وجود دارد و امید است ادامه‌دار باشد.

عباسی با بیان اینکه قیمت تمام شده آب برای دولت حدود ۵ الی ۶ یورو است، خاطرنشان کرد: استفاده از پساب برای صنایع از دیگر اقدامات دولت سیزدهم است در این راستا باید صنایعی که از آب شرب برای صنعت استفاده می‌کنند؛ جایگزینی پساب داشته باشند تا در تامین آب شرب منازل با مشکل مواجه نشویم، هم اکنون ۱۶۰۰ لیتر پساب آماده واگذاری وجود دارد تا برای کمبود آب شرب استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه