English

حسین مهدوی اولیایی:

آب شرب ۳۴ روستای بردسکن، توسط تانکرهای سیار تامین می‌شود

مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن بیان کرد: با این اوضاع تابستان سختی را پیش رو داریم و باید مصرف آب را مدیریت نماییم و بیش از ۵۰ درصد از شبکه های آبرسانی شهرستان بردسکن فرسوده است.

آب شرب ۳۴ روستای بردسکن، توسط تانکرهای سیار تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین مهدوی اولیایی مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن در خبری اعلام کرد: از مجموع ۷۶ روستای شهرستان که زیر پوشش این مدیریت هستند آب شرب ۳۴ روستا توسط تانکرهای سیار تامین می‌شود.

مهدوی اولیایی در ادامه این خبر اضافه کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و وضعیت خشکسالی در منطقه متاسفانه بخش قابل توجهی از منابع آبی از جمله قنوات، چشمه‌ها و چاه‌های دستی خشک و یا دبی آن به شدت کاهش پیداکرده است.

مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن همچنین تصریح کرد: با این اوضاع تابستان سختی را پیش رو داریم و باید مصرف آب را مدیریت نماییم.

وی اظهار کرد: قریب ۶۰ درصد آب شرب بردسکن به ویژه روستاهای منطقه کوهپایه بردسکن از منابع آب سطحی تامین می‌شود و مدیریت آب و فاضلاب شهرستان در راستای رفع بحران آب از هم اکنون اقداماتی را در زمینه لایروبی منابع آبی و خرید آب استیجاری از بخش خصوصی و آبرسانی سیار در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن متذکر شد: از مشترکان آب شرب درخواست می شود تا از مصارف غیرضرور و استفاده از آب شرب برای دام و درختان جدا پرهیز کنند که در فصل تابستان با تنش آبی و یا بی‌آبی مواجه نشویم.

 وی همچنین یادآور شد: طول شبکه آب رسانی این شهرستان هزار و ۱۰۰ کیلومتر است و آب شرب ۳۴ هزار مشترک این شهرستان از طریق ۵۲ منبع آبی شامل چشمه، چاه عمیق، قنوات و چاه دستی با ۵۷۰ کیلومتر شبکه توزیع، ۳۹۰ کیلومتر خطوط انتقال و ۲۰ هزار و ۳۵۰ متر مکعب مخزن ذخیره تامین می شود.

مهدوی اولیایی در خاتمه خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد از شبکه های آبرسانی شهرستان بردسکن فرسوده و بالای ۴۰ سال قدمت دارد، بر لزوم تخصیص اعتبار برای اصلاح و توسعه شبکه تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه