English

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

پیشگیری و مراقبت‌های بهداشتی در جامعه فرهنگ‌ سازی شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پیشگیری و افزایش مراقبت‌های بهداشتی از جمله عوامل موثر در ارتقای بهداشت و سلامت در جامعه است که باید فرهنگ‌ سازی شود.

پیشگیری و مراقبت‌های بهداشتی در جامعه فرهنگ‌ سازی شود

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار با کارکنان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به مناسبت هفته دامپزشکی، افزود: پیشگیری از بیماری‌ها مقدم بر درمان بوده و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک در بین دام‌ها و انتقال این بیماری‌ها به جامعه انسانی در راستای افزایش سلامت و بهداشت در جامعه باید در دستور کار مسئولان این حوزه قرار گیرد.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی برای پیشگیری از بیماری‌ها موجب می‌شود مردم برای پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری‌ها احساس مسئولیت کنند که این مهم افزایش سلامتی در جامعه را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه اراک با تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله با بیماری‌های دامی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت این شرکت‌ها و ایجاد سامانه پیشگیری و رصد بیماری‌ها، از شیوع احتمالی بیماری‌های دامی در جامعه جلوگیری می‌شود.

آیت الله دری نجف‌آبادی با یادآوری شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال‌های گذشته در کشور و استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه در این استان موجب شد آسیب و تلفات این بیماری در استان نسبت به استان‌های همجوار کاهش یابد.

وی افزود: همانگونه که مقابله با ویروس کرونا در مدت ۲ سال گذشته واجب‌ترین اقدامات به شمار می‌رفت امروزه نیز مقابله با بیماری‌های دامی و مشترک برای جلوگیری از ضرر و زیان به دامداران و سلامت جامعه از مهمترین اقدامات در کشور و استان مرکزی به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان گفت: اقدامات لازم برای ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان باید رعایت شود و گوشت سالم و حلال در اختیار مردم قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: نیاز است دانشکده دامپزشکی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش آموزش و تربیت نیروهای متخصص در این حوزه به صورت منطقه‌ای ایجاد شود تا شهرستان‌ها و استان‌های همجوار بتوانند از این ظرفیت برای تربیت نیروهای متخصص بهره‌مند شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پایش، واکسیناسیون، شناسایی و آموزش به بهره برداران از جمله اقدامات این اداره کل برای پیشگیری و مقابله با شیوع احتمالی بیماری‌های دامی و مشترک در استان است.

دکتر محمد فتاحی افزود: سه میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام امسال در استان مرکزی علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن سازی شدند که ۵۳۰ هزار راس این دام‌ها در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری تب برفکی در استان علیه این بیماری واکسینه شدند .

وی ادامه داد: یک ملیون و 140 هزار راس دام سبک نیز با اولویت مناطق اطراف هفتادقله اراک و جلوگیری از انتقال بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به وحوش این منطقه علیه این بیماری ایمن سازی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۲۲ میلیون دز واکسن نیز برای مقابله با بیماری‌های طیور در این استان تزریق شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه