English

معاون وزیر بهداشت:

مبحث عدالت در سلامت در دولت سیزدهم پیاده سازی شد

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در دولت سیزدهم، مبحث عدالت در سلامت در قالب طرح سلامت خانواده پیاده‌سازی شده است و این طرح با همکاری همه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال اجرا است.

مبحث عدالت در سلامت در دولت سیزدهم پیاده سازی شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، دکتر حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی عنوان کرد: با وجودی که همواره در جلسات وزارت بهداشت بر موضوع پیشگیری تاکید داریم، اما بیشتر نگاه‌ها به حوزه درمان و تجهیزات پزشکی وابسته است.

فرشیدی این سخنان را در مراسم افتتاحیه اولین کنگره بین المللی سواد سلامت و چهارمین کنگره بین‌المللی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در مرکز همایش‌های بین المللی شهدای سلامت در مشهد ابرازداشت و ادامه داد: اگر این توجهات به موضوع پیشگیری باشد، سودآوری بسیار بهتری در حوزه سلامت خواهیم داشت و در کنار آن از تحمیل بسیاری از هزینه‌های دارویی و درمانی جلوگیری می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در دولت سیزدهم، مبحث عدالت در سلامت در قالب طرح سلامت خانواده پیاده‌سازی شده است و این طرح با همکاری همه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال اجرا است و می‌تواند منشا خیر فراوان در بحث ارتقای سواد سلامت جامعه و ارائه خودمراقبتی‌های صحیح باشد.

وی با اشاره به موضوع جوانی و افزایش جمعیت تصریح کرد: از مباحث مورد توجه دولت سیزدهم موضوع جوانی و افزایش جمعیت است و ما معتقدیم که تحقق این مهم ضمن جلوگیری از پیری زودرس جمعیت، از تحمیل هزینه‌های دارویی و درمانی بسیار، جلوگیری می‌کند.

فرشیدی متذکرشد: در همه گیری کووید-۱۹ شاهد مشارکت همه مجموعه‌ها در بحث حفظ سلامت جامعه بودیم، آن زمان همه به اهمیت این موضوع پی بردند و برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه تلاش کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه