English

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

مسئله آلودگی هوا موضوعی نیست که یکی دو روزه حل ‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مسئله آلودگی هوا موضوعی نیست که یکی دو روزه حل ‌شود چراکه با انباشت تکالیف در اجرای قانون هوای پاک مواجه هستیم بنابراین حل این مشکل زمان مقتضی خود را نیاز دارد. با این حال باید اقداماتی انجام داد.

مسئله آلودگی هوا موضوعی نیست که یکی دو روزه حل ‌شود

علی بابایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به آلودگی هوا ، اظهار داشت: متاسفانه قانون هوای پاک به درستی اجرا نشده است که یکی از علت های آن نحوه تأمین منابع مالی است چرا که این موضوع در خود قانون هوای پاک به‌صورت مشخص و معلوم و در آمدهای زیادی در این قانون برای اجرا تعیین نشده است.

وی افزود: مسئله آلودگی هوا موضوعی نیست که یکی دو روزه حل ‌شود چراکه با انباشت تکالیف در اجرای قانون هوای پاک مواجه هستیم بنابراین حل این مشکل زمان مقتضی خود را نیاز دارد. با این حال باید اقداماتی انجام داد.

 

بیشتر بخوانید:

شاخص آلودگی هوای پایتخت به ۱۱۵ رسید/ هشدار سازمان هواشناسی به تمامی گروه‌های سنی در کلانشهرها و شهرهای صنعتی

تشدید آلودگی هوا با کاهلی ۱۶ دستگاه متولی/ خودروهای برقی و ارتقای حمل ونقل عمومی به کاهش آلودگی منجر می‌شود

آلودگی هوا فصل نمی شناسد؛ واقعیت یک پله بالاتر/ آیا قانون هوای پاک پشتوانه علمی دارد؟

آسیب جدی آلودگی هوا از سر تا نوک انگشتان پا!/ در روزهای آلوده چه بخوریم؟

جلوگیری از بیماری های ناشی از آلودگی هوا/آلودگی هوا باعث بروز چه بیماری هایی می شود؟

مازوت‌سوزی، سوخت بی‌کیفیت یا تردد بیش از حد؟/ آیا آلودگی هوا، پتانسیل پاسخگوکردن دستگاه‌های مسئول را دارد؟

آلودگی هوا باعث خشونت افراد می شود

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مثلا می‌توان برنامه‌های بلندمدت در قالب توسعه حمل و نقل برقی و پاک، اصلاح کیفیت سوخت، وضعیت آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها در اولویت باشد و در کنار آن برنامه‌های کوتاه‌مدت یا اصلاحی برای کاهش اثرات آلودگی هوا داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌ها، تعویض کاتالیست و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی اشاره کرد.این اقدامات نیاز به زمان و هزینه‌های زیادی برای اجرا ندارند و بلندمدت هم نیستند.

بابایی تصریح کرد: یکی از راهکارهای اصلی کاهش آلودگی هوا برقی سازی ناوگان است و شهرداری تهران در این خصوص برنامه های موثری دارد، به‌طوری که ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون برقی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در بخش حمل و نقل عمومی در شهر تهران مشغول به فعالیت خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اکنون منابع انتشار هوای آلودگی از جمله فرسودگی ۵۰ درصد خودروها، افزایش موتورسیکلت‌ها و تردد در آنها در سطح کلانشهرها بیشتر شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال روزهای هوای آلوده زیادی را در پیش داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه