English

استاندار مازندران:

اقتدار ایران اسلامی، مدیون خون پاک شهداست

استاندار مازندران با بیان این که اقتدار ایران اسلامی، مدیون خون پاک شهداست، گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم و کارگزاران نظام نهادینه و تقویت شود. ‎

اقتدار ایران اسلامی، مدیون خون پاک شهداست
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سیدمحمود حسینی پور در جلسه ستاد کنگره شهدای استان، با بیان اینکه شهدا با جهاد در راه خدا و تقدیم خون پاک خود، به نظام اسلامی عظمت بخشیدند و عزت و اقتدار کشورمان مدیون خون پاک شهداست، اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدا باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری مطلوب کنگره شهدا و سرداران شهید مازندران ۲۱ کمیته تشکیل شده است و مسئولان این کمیته ها باید با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز برای برگزاری باشکوه این رویداد مهم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، اهتمام بیشتری داشته باشند، ادامه داد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و شناسایی ظرفیت های جدید، از تمام امکانات استان برای برگزاری مطلوب کنگره شهدای مازندران استفاده کرد.

استاندار مازندران گفت: در این کنگره باید جلوه های جدیدی از شهدا به نمایش گذاشته شود که تحقق این مهم در گرو جمع آوری آثار و شناسایی شهدای جدید است.

حسینی پور، برگزاری کنگره شهدا را حرکتی بزرگ برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه به ویژه در بین جوانان ذکر کرد و افزود:‌ برای برگزاری مطلوب این کنگره تمام دستگاه های اجرایی باید پای کار باشند.

وی، مهمترین هدف برگزاری این کنگره را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس به ویژه در بین نسل جوان جامعه دانست و گفت: کنگره شهدای مازندران بزرگترین رویداد اجتماعی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز شخصاً نسبت به این امر نظارت دارند.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران در اوایل مهرماه امسال میزبان کنگره ملی سرداران و شهدای استان است، اظهار داشت: تا زمان برگزاری کنگره باید خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی برسیم و گزارشی در این زمینه ارائه دهیم بنابراین تا آن زمان، بخش زیادی از کارها باید به اتمام برسد.

وی خاطرنشان ساخت: گفتمان سازی کنگره شهدا باید بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان جامعه نهادینه شود و یکی از راهکارهای مهم در تحقق این مهم برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان کنگره شهدا در سطح مدارس استان است.

حسینی پور با عنوان اینکه در مسیر شهدا کار کردن توفیق بزرگی است که توسط خدواند متعال نصیب مسئولان شده است، ابراز داشت: کنگره باید در شأن و منزلت شهدای مازندران برگزار شود و برای تحقق این مهم باید از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود به شکل مطلوب استفاده کرد و در این راستا مسئولان کمیته ها باید از ظرفیت نیروهای مردمی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم عظمت شهدا را در این کنگره به تصویر بکشیم و این کنگره مورد توجه و عنایت رهبری نیز هست، گفت: فراهم کردن مقدمات برگزاری کنگره شهدا باید در اولویت کاری مسئولان دستگاه های اجرایی قرار گیرد چرا که این کنگره می تواند در سبک مدیریت مسئولان دستگاه ها نیز اثرگذار باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان در انجام امور محوله نباید از یاد شهدا غافل شوند، افزود:‌ فرهنگ مدیریت اداری و شهری استان نیز باید متأثر از شهدا باشد و راهبرد ما در این کنگره انتقال حقیقت و رخدادهای تاریخی، منش و سبک زندگی شهداست.

وی تبیین سبک زندگی شهدا را جهاد تبیین دانست و با عنوان اینکه مسیر انتقال پیام شهدا به قشر جوانان جامعه باید مشخص شود، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی تمام تلاش های خود را معطوف به جوانان کرده اند، باید شرایطی فراهم شود تا فرهنگ ایثار و شهادت در بین لایه های مختلف جامعه تبیین و تقویت شود.

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران در برگزاری یادواره شهدا مقام نخست کشوری را در اختیار دارد و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا در برگزاری کنگره ملی و سرداران شهید استان گروه های مختلف مردمی نیز شرکت کنند.

وی بیان داشت: رسانه ها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و شهادت نقش ویژه ای دارند و باید از ظرفیت رسانه ها و شبکه های مجازی نیز در برگزاری مطلوب این کنگره به شکل مطلوب استفاده کرد ضمن اینکه با اعزام کاروان های تبیینی به مناطق مختلف استان، باید مردم را با ابعاد مختلف برگزاری کنگره شهدا بیشتر آشنا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه