English

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد؛

افزایش ۳ درصدی نزاع در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: نزاع و درگیری در در ۹ ماهه امسال نسبت به پارسال ۳ درصد در مازندران افزایش یافت.

افزایش ۳ درصدی نزاع در مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، دکتر علی عباسی آمار معاینات انجام شده نزاع، طی نه ماه سالجاری در استان را ۱۵ هزار ۷۱ نفر (۹۷۷۷ نفر مرد و ما بقی زن) اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهر‌های ساری و میاندرود با عدد ۲ هزار ۸۹، بابل با عدد هزارو ۴۹ و نوشهر، چالوس با عدد هزار ۱۵۸۷ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۲۷۸ نفرثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: خرداد با ۲ هزار ۴، مرداد با هزار ۱۸۳۴ و تیر با هزار ۷۲۷ به ترتیب بیشترین و شهریور ماه با هزار ۴۷۶ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

وی با تأکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، افزود: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می شود.

وی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می توان با آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه