English

استاندار مازندران خبر داد:

انجام هماهنگی لازم برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران

​استاندار مازندران در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، گفت: برای مناطق ویژه اقتصادی این استان، یک طرح جامع نیاز داریم که برای تحقق آن هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

انجام هماهنگی لازم برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، یوسف نوری در حاشیه بازدید از بندر نوشهر درباره ضرورت اقتصاد دریاپایه در مازندران، اظهار کرد: برای مناطق ویژه اقتصادی این استان یک طرح جامع نیازمند هستیم و برای تحقق آن هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم پیشنهادهایی به هیأت دولت ارائه شد و مازندران چون بیشترین سهم را در دریای خزر دارد و با وجود بنادر موجود و همچنین مواردی دیگر که در اقتصاد دریاپایه مطرح است با نخبگان استان جلسه‌ای برگزار و مقرر شد برای آن یک بسته کامل تهیه بشود، امید که از اجرایی شدن آن برای توسعه استان مازندران استفاده کنیم.

لازم به ذکر است؛ سه منطقه بندر امیرآباد بهشهر، چپکرود بابلسر و بندر نوشهر با تایید نهایی شورای نگهبان به‌عنوان مناطق آزاد تجاری مازندران معرفی شدند که می‌تواند زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این استان را فراهم کند.

مناطق آزاد تجاری با بهره‌گیری از معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، حذف تشریفات دست و پاگیر ارزی و اداری، تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه بیش از پیش استان کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال قدمت به گستره ۸۸ هکتار و با دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی، از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالاها و پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه