English

هواشناسی مازندران اعلام کرد؛

هشدار نارنجی و زرد برای غرب و شرق مازندران

هواشناسی برای فردا در نیمه غربی مازندران درباره آبگرفتگی معابر و کاهش محسوس دما هشدار نارنجی و از روز سه شنبه در نیمه شرقی هشدار زرد صادر کرد.

هشدار نارنجی و زرد برای غرب و شرق مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از عصر دو‌شنبه ۲ بهمن تا اواخر وقت چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ در نیمه غربی استان از رامسر تا آمل بارش باران گاهی شدید، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی با بارش برف قابل ملاحظه خواهیم داشت.

آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی کاهش دید، اختلال، لغزندگی و احتمال مسدود شدن از پیامد‌های این سامانه است.

هواشناسی مازندران تأکید کرد، توصیه می‌شود؛ شهروندان از تردد در محور‌های کوهستانی و در صورت ضرورت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی جاده ای، عدم اسکان در حاشیه رودخانه‌‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

همچنین این سازمان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از روز سه شنبه ۳ بهمن تا اواخر وقت چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ در نیمه شرقی استان بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی مه آلود گاهی با بارش برف خواهیم داشت.

کاهش دید و احتمال اختلال در محور‌های کوهستانی از پیامد‌های این سامانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه