English

استاندار مازندران:

برنامه تحول کشاورزی مازندران باید عملیاتی شود

استاندار مازندران با بیان اینکه رقابت سبب رشد کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی مازندران می شود و این هدف با شکل گیری تعاونی کشاورزی محقق می شود، گفت: برنامه تحول کشاورزی مازندران باید عملیاتی شود. ‎

برنامه تحول کشاورزی مازندران باید عملیاتی شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سید محمود حسینی پور در شورای سیاستگذاری کشاورزی مازندران با بیان اینکه برنامه های راهبردی کشاورزی با رویکرد جهادی محقق می شود، اظهار داشت: این رویکرد بر اساس سند آمایش سرزمین کشاورزی عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: تدوین سند راهبردی باید در سرزمین کشاورزی استان مازندران عملیاتی شود.

استاندار مازندران، تصریح کرد: اتحادیه و تعاونی های کشاورزی نقش اساسی در پیگیری مطالبات کشاورزان دارد.

وی با بیام اینکه طبق اساسنامه و دستور العمل اتاق اصناف کشاورزی ارائه خدمات بخش کشاورزی منوط به داشتن پروانه نظام صنفی کشاورزی است، افزود: در زمان حاضر کشاورزان باید با مراجعه به سامانه سبک و دریافت پروانه کسب کشاورزی، ثبت نام کنند.

حسینی پور از کشاورزان استان خواست تا با مراجعه به سامانه جامع نظام صنفی کشاورزی کشور sabak.org ثبت نام را انجام بدهند، گفت: نظام صنفی کشاورزی خدماتی را به صورت الکترونیک ارائه می دهد که کشاورزان به دنبال دستیابی به آن هستند.

وی بیان داشت: این رویکرد مهم در دولت سیزدهم مورد اهتمام قرار گرفته و در مازندران که کشاورزی نخستین فعالیت اقتصادی استان است، باید بیش از پیش مورد اهتمام قرار گیرد.

استاندار مازندران عنوان داشت: رقابت سبب رشد کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی مازندران می شود و این هدف با شکل گیری تعاونی کشاورزی محقق می شود.

وی اظهار داشت: اقتدار و توانمندی اعضای اتحادیه و تعاونی های کشاورزی در رسیدن به اهداف رشد کیفی و کمی تولیدات کشاورزی استان بسیار مهم است.

حسینی پور با اشاره به اینکه ۴۴ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته اما هنوز کشاورزی مازندران سنتی است، تصریح کرد: مکانیزاسیون کشاورزی مازندران و توسعه زیر ساخت ها با حرف زدن رخ نمی دهد.

وی اضافه کرد: سیاست های اجرایی کشاورزی مازندران باید عملیاتی شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه برای جذب سرمایه‌گذاران کشاورزی باید برنامه‌ریزی عملیاتی تعریف کنیم، گفت: اکنون متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری کشاورزی در استان هستند اما طرح های کشاورزی مشخص نداریم.

وی با تأکید بر اینکه تحول کشاورزی مازندران را باید عملیاتی کنیم، بیان داشت: دانشگاه های مازندران، مراکز رشد کشاورزی همراه با دستگاه های اجرایی باید ورود جدی به توسعه کشاورزی استان داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه