English

استاندار مازندران:

ارتقاء امکانات و تجهیزات اطفاء حریق در جنگل های شمال یک ضرورت است

استاندار مازندران با اشاره به مسائل مهم مدیریت بحران در استان بر ارتقاء امکانات و تجهیزات اطفاء حریق در جنگل های شمال تأکید کرد و گفت: اقدامات پیش بینی و پیشگیری در مخاطرات طبیعی مهمترین فعالیت در مدیریت بحران است.

ارتقاء امکانات و تجهیزات اطفاء حریق در جنگل های شمال یک ضرورت است
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران، اظهار داشت: این که مهمترین گونه های جنگل های هیرکانی را در اثر آتش سوزی با عامل خطای انسانی از دست بدهیم، به هیچ وجه قابل قبول نیست و هرگونه کم کاری و بی توجهی در مقابله و برخورد قانونی با مسببان، اصلاً پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید از مشارکت مردم در برخورد با قاچاقچیان چوب و آتش سوزی جنگل ها بیشتر استفاده کنیم، ادامه داد:‌ باید امکانات و تجهیزات اطفاء حریق در جنگل های شمال را افزایش و ارتقاء بدهیم.

استاندار مازندران با تأکید بر این که مخاطرات طبیعی در استان متنوع و زیاد است، گفت: برای مهار بحران های طبیعی و انسانی نیازمند زنجیره مدیریت بحران هستیم.

وی به اهمیت زنجیره مدیریت بحران به عنوان مهمترین مسئولیت پذیری در استان اشاره کرد و افزود: اقدامات پیش بینی و پیشگیری در مخاطرات طبیعی مهمترین فعالیت در مدیریت بحران است.

حسینی پور با اشاره به وجود پل های متعدد مازندران که علاوه بر فرسودگی به لحاظ فنی و مهندسی با مشکل مواجه است، تصریح کرد: مازندران در چهار فصل با مشکلات و مخاطرات طبیعی و غیر عادی مواجه است، به همین دلیل باید همواره آماده در مدیریت بحران باشیم.

وی به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌های مازندران، فرسودگی ساختمان های مسکونی در بافت فرسوده، بلند مرتبه سازی و بی توجهی به امنیت آن و بحران های ناشی از خشکسالی، تنش آب شرب، کشاورزی و رانش زمین اشاره کرد و گفت: آینده نگری در مدیریت بحران از اهمیت خاصی برخوردار است.

استاندار مازندران بیان داشت:‌ دستگاه های اجرایی از ظرفیت دانشگاه ها در پیش بینی های مخاطرات طبیعی استان استفاده کرده و آنان را پای کار بیاورند و از دانشگاه های استان نیز خواسته می شود تا مجموعه مدیریت بحران استان را به اجرای طرح‌های پیشگیری عمرانی سوق بدهند.

وی اظهار داشت: مقوله مهم عقب نشینی و پسروی دریای خزر باید با همکاری دانشگاه ها با انجام تحقیقات میدانی مورد اهتمام قرار بگیرد.

حسینی پور به تبعات تنش آبی و خشکسالی در مدیریت بحران مازندران اشاره کرد و عنوان داشت: بحران فروش و تغییر کاربری غیرمجاز زمین و فرو نشست از دیگر مشکلات استان است.

وی، اشراف فرمانداران نسبت به مدیریت بحران در شهرستان ها را بسیار مهم و ضروری دانست و بیان داشت: بانک اطلاعاتی مدیریت بحران باید در استان شکل بگیرد.

استاندار مازندران سیلاب و رودخانه های مازندران را مهمترین بحران طبیعی استان در چند سال اخیر دانست و ادامه داد: تاکنون خسارت سنگینی از این مخاطره به استان وارد شده است.

وی با تأکید بر این که بیمه برای حمایت از خسارت دیدگان ناشی از مخاطرات طبیعی در مازندران ضروری است، بیان داشت: هدایت آب های سطحی در شهر های استان با مدیریت شهرداران باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

حسینی پور با بیان اینکه افت فشار گاز صنایع استان را با چالش مواجه می کند، گفت: برای ارتقا مصرف انرژی به خصوص آب، برق و گاز به لحاظ کمیت در مازندران باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه