English

استاندار مازندران خبر داد؛

مازندران رتبه اول کاهش نرخ بیکاری در کشور

استاندار مازندران گفت: نرخ بیکاری در استان مازندران به ۵.۱ درصد کاهش یافت که این آمار یک رکورد شکنی محسوب می‌شود و مازندران را به رتبه نخست کشور در کاهش نرخ بیکاری رساند.

مازندران رتبه اول کاهش نرخ بیکاری در کشور
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سید محمود حسینی پور با اشاره به اینکه مرکز آمار ایران جدیدترین گزارش نتایج طرح آمارگیری نیروی کار مربوط به پاییز 1402 را منتشر کرد، اظهار داشت: نرخ بیکاری از مهم‌ترین شاخص‌های حوزه اشتغال است که در این گزارش به آن اشاره شده است و این نرخ تعداد جمعیت بیکار در جمعیت 15 ساله و بالاتر به جمعیت فعال در حوزه کار را نشان می‌دهد که در این گزارش نرخ بیکاری کل کشور در فصل پاییز برابر با 7.6 ذکر شده که نسبت به پاییز سال قبل 0.6 واحد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در بخشی از این گزارش این نرخ به تفکیک استان‌های کشور نیز بررسی شده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد بالاترین نرخ بیکاری در پاییز امسال مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده و در حوزه کاهش نرخ بیکاری نیز مازندران رکورد دار است.

استاندار مازندران با بیان اینکه میزان بیکاری از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که برای ارزیابی وضعیت اقتصاد یک کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد،گفت: بیکار به فردی گفته می‌شود که 15 سال یا بیشتر داشته باشد و جویای کار باشد اما موفق به یافتن شغل نشده باشد که البته عوامل مختلفی بر میزان بیکاری در یک کشور اثر دارد و کاهش این معضل مسئله‌ای است که همواره مورد توجه سیاست‌گذاران بوده به طوری که در برنامه‌های توسعه برای آن اهدافی تعیین شده است.

 وی بیان داشت: استان‌‌های مازندران، خراسان رضوی و تهران کمترین نرخ بیکاری را در پاییز امسال داشته‌اند به طوری که این نرخ در مازندران برابر با 5.1 درصد بوده که کمترین میزان نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور است.

حسینی پور با اشاره به اینکه تغییرات بیکاری در یک استان می‌تواند نشان دهد میزان فعالیت اقتصادی در آن استان در این مدت چه تغییری کرده یا جمعیت دچار چه تغییراتی شده است، عنوان داشت: گاه افزایش نرخ بیکاری در یک استان می‌تواند به معنای تغییرات در تکنولوژی و عدم تطابق با مهارت نیروی کار نیز باشد. 

وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیکاری در یک سال اخیر در 12 استان کشور افزایش یافته است. بیشترین رشد نرخ بیکاری در استان اردبیل بوده که در آن این نرخ 2 واحد درصد بیشتر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه