English

استاندار مازندران تأکید کرد:

ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی گردشگری در دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای خزر

استاندار مازندران گفت: باید کارگروه تخصصی با محوریت گردشگری شهری ذیل جشنواره رسانه‌ای خزر ایجاد کنیم.

 ضرورت تشکیل کارگروه تخصصی گردشگری در دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای خزر

به‌گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خزر در چالوس، اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای خزر، یک رویداد بزرگ ملی است که به دست‌اندرکاران برگزاری آن تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: نقش مدیریت شهری در شناسایی توانمندی‌های شهری بهره‌برداری از جاذبه‌هاست. شهرهای مازندران دارای پتانسیل‌های گردشگری است، اما ضعف‌های مدیریتی و عدم‌یکپارچگی مدیریت در بهره‌برداری پایدار از جاذبه‌ها سبب شد بخش گردشگری آن به‌خوبی معرفی نشود.

استاندار مازندران گفت: توسعه گردشگری شهری آثار فرهنگی اجتماعی و زیستی به‌دنبال دارد و هر قدر مدیریت شهری از طریق رسانه به ظرفیت‌های گردشگری بپردازد، امکان دستیابی به توسعه گردشگری بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از مزیت‌های استان مازندران هم‌مرز بودن با ۴ کشوری است که دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری هستند که روسیه در رأس آنها قرار دارد.

حسینی‌پور با بیان اینکه باید کارگروه تخصصی با محوریت شهری در ذیل جشنواره رسانه‌ای خزر ایجاد کنیم، ابراز کرد: کشورهای عربی به طبیعت مازندران بسیار علاقه‌مند هستند و جاده چالوس یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشورهای عربی است.

وی با اشاره به اینکه ما نتوانستیم شغل پایدار گردشگری را در مسیر جاده چالوس ایجاد کنیم، عنوان کرد: ایجاد گردشگری صنعتی با تمامی رویکردهای اجتماعی و اقتصادی، یکی مهم‌ترین نیازهای استان است و ما هنوز کار حرفه‌ای برای مازندران در حوزه گردشگری انجام ندادیم و بنابراین باید از طریق رسانه‌ها مازندران را به دنیا بشناسانیم.

این مسئول با اشاره به اینکه غفلت بسیار بزرگی در معرفی استان مازندران برای کشورهای همسایه داشتیم و باید از این ظرفیت‌های شهری مازندران استفاده کنیم، افزود: ارتقای سطح کیفی خبر در حوزه گردشگری از ضروریات استان مازندران است و به همین جهت باید این کارگروه‌ها در دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه‌ای خزر که در چالوس افتتاح می‌شود، تشکیل شود.

وی گفت: باید روادید گردشگری خارجی را برای استان مازندران برداریم که در گام نخست روادید گردشگری با روسیه را برداشتیم.

حسینی‌پور با تأکید بر اینکه با ظرفیت عظیم رسانه‌ای مازندران باید اقتصاد گردشگری در استان فعال شود، ادامه داد: رسانه‌ها نقش ممتازی در مدیریت شهری دارند و باید از آنها در ارتقای سطح کیفی مدیریت شهری و حوزه گردشگری بهره برد.

وی یادآور شد: انسجام و همدلی رسانه‌ای با مدیران بسیار حائز اهمیت است و برای دستیابی به توسعه باید تعامل بین رسانه‌ها و مدیران برقرار باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در مازندران بعد از ۱۰ سال به رشد اقتصادی ۴.۱ درصد رسیدیم، تصریح کرد: بستر مازندران برای سرمایه‌گذاری فراهم شد و باید گفتمان گردشگری در مازندران ایجاد کنیم و این کار را اصحاب رسانه می‌توانند انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه