English

کارشناس هواشناسی مازندران خبر دادد؛

فعال شدن آخرین سامانه بارشی تابستانه در مازندران

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: از عصر امروز با شکل‌گیری جریانات شمالی علاوه بر کاهش محسوس دما شاهد بارش باران، وزش باد گاهی و رعدوبرق در مازندران هستیم.

فعال شدن آخرین سامانه بارشی تابستانه در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، ایمان نبی پور اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای هوا مربوط به گلوگاه و دشت ناز ساری با ۳۰ و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با ۸ درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی ادامه داد: از ظهر امروز دوشنبه تا عصر سه شنبه با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو به تدریج بارش باران گاهی به صورت رگبار باران، وزش باد گاهی شدید، رعد و برق و کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه و در ارتفاعات مه آلود پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: طی این مدت آب گرفتگی و جاری شدن روان آب به صورت محلی، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه های کم مقاوم وجود دارد.

وی بیان داشت: توصیه می شود احتیاط در تردد جاده ای، عدم اسکان در کنار رودخانه ها و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات،  مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه از اهم واجبات است.

نبی پور افزود: این سامانه بارشی به تدریج از چهارشنبه از استان خارج خواهد شد، به طوری که پنجشنبه و جمعه آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود. 

وی یادآور شد: دریا هم امروز و فردا مواج و طوفانی است و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه