English

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

بروز سیلاب در مناطق جنگلی بیانگر تخریب سرزمین است

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه بروز سیلاب در مناطق جنگلی بیانگر تخریب سرزمین و همچنین تغییرات اقلیمی است، گفت: امسال اعتبارات مطلوبی برای مازندران در نظر گرفته شده تا بتوانیم بحران‌ها را مدیریت کنیم.

بروز سیلاب در مناطق جنگلی بیانگر تخریب سرزمین است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسن وحید در حاشیه بازدید از عرصه‌های طبیعی ساری اظهار داشت: ۱۲۰ میلیون هکتار از مراتع کشور مستعد اجرای طرح‌های آبخیزداری است که تاکنون در ۲۴ درصد از اراضی این طرح اجرا شده است.

وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته ۱۵.۴ تن در هکتار فرسایش خاک در کشور صورت می‌گیرد که این آمار به هیچ عنوان مطلوب نیست.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بیشتر دشت‌ها در کشورمان نیز سیلابی است که مناطق بیش از ۱۰ میلیون هکتار را شامل می‌شود که این رقم نیز به هیچ عنوان مطلوب نیست چرا که خسارت‌های سیل هم زیاد است.

وی، سرمایه گذاری در بخش آبخیزداری برای حفاظت منابع پایه را اولویت کاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم این بحران‌ها را کاهش دهیم، باید تمام عوامل و دست اندرکاران مدیریت جامع حوزه آبخیز بتوانند عوامل متعدد را مدیریت کنند تا شاخص سلامت حوزه آبخیز ارتقا یابد.

وحید بیان داشت: بیش از ۹۰ میلیون هکتار حوزه آبخیز کشور نیاز به اجرای طرح‌های آبخیزداری دارد که تاکنون حدود ۱۸ میلیون هکتار طرح مطالعاتی آن آماده شده است که در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز می‌توانیم این میزان طرح را عملیاتی و اجرا کنیم.

وی کمبود منابع مالی را از مهم‌ترین مشکل در اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور عنوان کرد و ابراز داشت: نقش مردم، دولت و بهره برداران در نحوه مشارکت و اجرای طرح‌های آبخیزداری بسیار مهم و حیاتی است.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: در حوزه ساری نیز طرح جنگل و طرح‌های آبخیزداری از جمله طرح‌های مهمی است که با یکدیگر تلفیق شده اند و محوریت برنامه آبخیزداری در این مناطق نیز بر اساس اهداف طرح جایگزین در بخش جنگل است که اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بروز سیلاب در مناطق جنگلی بیانگر تخریب سرزمین و همچنین تغییرات اقلیمی است، عنوان داشت: امسال اعتبارات مطلوبی برای مازندران در نظر گرفته شده تا بتوانیم بحران‌ها را مدیریت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه