English

با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان؛

ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ سیلاب در آب منطقه ای اصفهان برگزار شد

با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ سیلاب درشرکت آب منطقه ای اصفهان برگزار شد.

ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ سیلاب در آب منطقه ای اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان ، منصور شیشه‌فروش با تأکید بر این که این جلسه در راستای اتخاذ تدابیر لازم در پاسخ به سیلاب تشکیل شد، اظهار داشت: شناسایی نیازهای اصلاح، بازسازی و مرمت، پیگیری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و تأمین منابع اعتباری لازم از جمله مباحث ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ سیلاب است.

وی با اشاره به آمار مصدومان و جان‌باختگان و خسارت سیل اخیر ادامه داد: بررسی سوابق سیل در این مناطق، ساماندهی رودخانه‌ها و مجاری آبی، شناسایی اولویت‌ها و ضرورت‌های مطالعاتی، شناسایی و ایمن ‌سازی نقاط آسیب ‌پذیر از سیل از اولویت‌های این ستاد است.

در ادامه محمود چیتیان، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر تشدید برخورد قانونی با متجاوزین به حریم رودخانه‌ها، گفت: پیگیری عملیات اجرایی پروژه های ناتمام، طرح های تغذیه مصنوعی، لایروبی رودخانه ها و مسیل ها و ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها از جمله وظایف مهم شرکت آب منطقه ای اصفهان است.

وی با بیان این که تعیین حریم و بستر رودخانه ها بر عهده آب منطقه ای است، خاطر نشان کرد: پافشاری به ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها منجر به ایجاد سازه هایی در بستر رودخانه و مسیل می شود که توانایی و تاب آوری در پیک سیلاب را ندارند.

چیتیان با اشاره به علل بروز سیل اخیر افزود: عدم اجرای طرح های آبخیزداری، احداث پل بدون در نظر گرفتن بار رسوبی و تخریب سازه امامزاده واقع در مسیل از مهمترین دلایل بروز خسارت بودند.

وی با تأکید بر اقدامات انجام شده در حین و پس از بروز حادثه، تصریح کرد: به محض وقوع سیلاب رئیس اداره منابع آب شهرستان اردستان در محل حاضر شده و از ابتدای حادثه عملیات اجرایی اصلاحی صورت پذیرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با ارائه پیشنهاداتی به ترتیب اهمیت اضافه نمود: احداث طرح های آبخیزداری در بالادست مناطق در خطر سیل، احداث پل با یک دهانه، احداث دیواره ساحلی و تقویت سیل بندها و لایروبی مسیل ها در این مناطق حائز اهمیت است.

گفتنی است؛ بررسی گزارش‌های مربوط به وضعیت مناطق درگیر سیل در شهرستان های اردستان، کوهپایه، نائین و کاشان، طرحهای اجرایی مورد نیاز رودخانه‌ها و آبخیزداری و وضعیت میزان آمادگی دستگاه‌ های اجرایی و عملکرد آنان در مقابله با سیل و طغیان رودخانه‌ها از جمله مباحث مطرح شده در جلسه صبح امروز بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه