English

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر اعلام کرد:

صادرات ۲۶۰۰ تنی کیوی از نوشهر به خارج از کشور/ افزایش ۳۶ درصدی

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صدور گواهی بهداشتی صادرات 2 هزار و 668 تن کیوی و 47 هزار و 292 اصله گل و گیاه زینتی از این شهرستان به خارج از کشور در آذرماه امسال خبر داد.

صادرات 2600 تنی کیوی از نوشهر به خارج از کشور/ افزایش 36 درصدی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، جواد محمودی با اشاره به اهمیت واحد قرنطینه مستقر در بندر نوشهر، اظهار داشت: قرنطینه تضمین سلامت جامعه گیاهی و جانوری، اقلیم منطقه و امنیت غذایی کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: آذرماه امسال توسط کارشناس قرنطینه گیاهی این مدیریت پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی، 47 هزار و 292 اصله گل و گیاه زینتی و 2 هزار و 668 تن کیوی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر تصریح کرد: در بخش واردات نیز پس از تست آزمایشگاهی، مجوز تخلیه 10 هزار و 843 تن جو دامی، 37 هزار و 451 تن ذرت دامی و 7 هزار و 503 مترمکعب چوب نراد صادر و از این بندر ترخیص شد.

وی با بیان اینکه گل و گیاه صادر شده یاس هلندی، درختچه های سوزنی، شمشاد رسمی، افرای سرخ، کامیلیا، سیکاس، پالم کاج سیاه و زرشک زینتی بود که به کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان، قزاقستان، ارمنستان و گرجستان صادر شد، افزود: کیوی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، امارات و هندوستان صادر شد.

محمودی گفت: صادرات کیوی و گل و گیاه از این شهرستان به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه آذرماه سال قبل 36 درصد افزایش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه