English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران؛

دولت برای کشاورزان متقاضی آبیاری قطره ای تا ۸۵ درصد به صورت بلاعوض تسهیلات پرداخت می کند

عزیزالله شهیدی فراظهار داشت:دولت برای کشاورزان متقاضی آبیاری قطره ای تا 85 درصد به صورت بلاعوض تسهیلات پرداخت می کند.

دولت برای کشاورزان متقاضی آبیاری قطره ای تا 85 درصد به صورت بلاعوض تسهیلات پرداخت می کند

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران وسعت باغ های مازندران را حدود 120 هزار هکتار اعلام کرد و گفت:تجهیز بقیه باغ ها به آبیاری تحت فشار برابر برنامه ششم در دستور کار قرار دارد و دولت برای متقاضان این شیوه آبیاری تا 85 درصد به صورت بلاعوض تسهیلات پرداخت می کند.

شهیدی فر افزود: این اداره آمادگی وجود دارد تا بدون محدودیت به هر تعداد متقاضی تسهیلات آبیاری تحت فشار پرداخت شود و برای باغ های کوچک با وسعت کمتر از پنج هزار متر مربع به صورت تجمیعی تسهیلات تعلق می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به قابلیت صادراتی محصولات کشاورزی مازندران ، گفت: امسال برای صادرات محصولات کیوی، گل و گیاه، مرکبات و گوشت سفید به کشورهای حاشیه دریای خزر، عراق و حتی کشورهای اروپایی برنامه ریزی لازم در حال انجام است.

وی افزود: لازمه تحقق این امر، ارتقای کمی و کیفی ارزش صادراتی توسط تولید کنندگان و تجار است و با توجه به شرایط بازار و قیمت دلار در کشور به لحاظ اقتصادی توجیه مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی استان ایجاد شده است.

شهیدی فر همچنین استفاده از بذر و نهال های جدید مرکبات و سیاه ریشه و کاشت گل محمدی و گیاهان دارویی ، فندق و انگور به صورت دیم و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت را از دیگر راهکارهای مقابله باکمبود آب کشاورزی در مازندران بویژه برای شرق استان معرفی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه