English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران؛

۱۱۰ مقاله به دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز در مازندران ارسال شد

عزیزالله شهیدی‌فر اظهار داشت:110 مقاله به دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز در مازندران ارسال شد.

110 مقاله به دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت:دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز در مازندران با همکاری انجمن علوم باغبانی کشور، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و با حضور متخصصین، پژوهشگران، صاحب نظران، دانشجویان، کارشناسان و تولیدکنندگان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: استان مازندران ظرفیت تولید میوه‌های ریز را دارا است و با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند به عنوان قطب تولید میوه‌های ریز در کشور و حتی منطقه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: مازندران در بخش میوه‌های ریز بویژه بِری‌ها جایگاه خاصی دارد و باید نسبت به انجام مطالعه و برنامه‌ریزی برای کاشت آن در مناطق مستعد استان اقدام شود.

شهیدی فر ادامه داد: این سمپوزیوم در راستای حل مسائل و مشکلات مربوط به میوه‌های ریز استان است که باید با همکاری متخصصین و کارشناسان دانشگاه کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی نسبت به حل مسائل و رفع مشکلات موجود اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: میوه‌های ریز به عنوان میوه‌های فراویژه است که دارای ارزش تغذیه‌ای و دارویی فراوانی است.

شهیدی‌فر با بیان اینکه سطح زیرکشت میوه‌های ریز استان هشت هزار و 22 هکتار است که 195 هزار و 58 تن میوه ریز مانند توت فرنگی، کیوی و تمشک تولید می‌شود، گفت: از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی درباره میوه‌های ریز، توسعه کشت با استفاده از ارقام جدید و اصلاح شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه