English

ثبت بیش از ۱۶۳ هزار امضا و اثر انگشت در مازندران

۱۶۳ هزار و ۳۰۰ امضا و اثر انگشت در ۶ ماه نخست امسال در اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران ثبت شد.

ثبت بیش از ۱۶۳ هزار امضا و اثر انگشت در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندان گفت: ۱۶۳ هزار و ۳۰۰ مورد امضا و اثر انگشت مراجعین ۶ ماه نخست امسال به دفاتر اسناد رسمی گواهی شده و از ۲۶۷ هزار و ۸۹۲ سند تنظیم شد.

وی افزود: این اسناد در زمینه معاملات اتومبیل، فروش املاک و سند، وکالتنامه‌های فروش خودرو و املاک، اسناد تنظیم شده برای اجاره، تقسیم نامه، صلح نامه و فروش اقساط و مشارکت مدنی بانک‌ها تنظیم شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: ۴/۷ درصد از دفاتر اسناد رسمی کشور دراستان مازندران مشغول فعالیت هستند و به طور متوسط هر دفترخانه ماهانه ۱۴۰ سند صادر و دفاتر اسناد رسمی این استان رتبه ۷ کشور را در تعداد اسناد تنظیمی به خود اختصاص داده اند.

بهادر با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال نیز ۱۱ هزار و ۸۵۰ مورد وکالت برای فروش املاک و مستغلات در دفاتر اسناد رسمی استان تنظیم شده است، افزود: سخت گیری بعضی ادارات منجمله شهرداری‌ها که متولی پاسخ استعلامات دفاتر اسناد رسمی هستند باعث تنظیم اینگونه وکالت‌ها در سطح استان شده است.

وی به مردم توصیه کرد خرید املاک خود را از طریق تنظیم سند رسمی و قطعی انجام و آسوده خاطر باشند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران، خطاب به دستگاه‌های متولی پاسخ استعلامات گفت: اینگونه سخت گیری در مجموع و با یک حساب سرانگشتی به ضرر آنان خواهد شد و ادامه داددفاتر اسناد رسمی و واحد‌های ثبتی گلوگاهی برای وصول مطالبات اینگونه دستگاه‌ها نخواهند بود و همگان بایستی برای ترویج فرهنگ سند رسمی تلاش کنیم.

بهار به شهروندان توصیه کرد، هیچ نانوشته و ناخوانده‌ای را امضاء نکنند و از آمادگی دوایر بازرسی در واحد‌های ثبتی برای رسیدگی به اینگونه تخلفات خبر داد و گفت: با اندک دفاتری که در این خصوص تخلفاتی دارند بدون مماشات برخورد خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه