English

بسیاری از مسؤولان استان اطلاعی از سند آمایش مازندران ندارند

شهردار ساری با اعلام اینکه بسیاری از مسؤولان استان اطلاعی از سند آمایش مازندران ندارند و یا اصلاً آن را ورق نزده‌اند تا از محتوای آن با خبر شوند.

 بسیاری از مسؤولان استان اطلاعی از سند آمایش مازندران ندارند

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی عبوری در جمع خبرنگاران غرب مازندران با اشاره به اینکه یکی از عدم رشد و توسعه یافتگی استان مازندران، توسعه نیافتگی شهر ساری به عنوان مرکز استان است، اظهار کرد: اگر این توسعه انجام می‌شد امروز مازندران توسعه یافته بود و مازندران با همه ظرفیت‌هایش می‌توانست مانند نگینی در سطح کشور بدرخشد.

وی با تأکید بر اینکه باید مازندران را یکپارچه ببینیم، افزود: مردم مازندران از نظر فرهنگ و آداب و سنن یکی هستند ولی طی این سالیان اخیر اتفاقی در بحث توسعه مازندران نیفتاده است.

شهردار ساری با اشاره به اینکه اگر دریا و جنگل از مازندران گرفته شود دیگر چیزی ندارد، خاطرنشان کرد: زمانی گفتند مازندران قطب کشاورزی است و از ورود صنعت به استان جلوگیری کردند اما هرگز تبدیل قطب کشاورزی نشد چرا که سیاست کشت و آبیاری و تسطیح اراضی نداریم و  از سویی دیگر متوسط سرانه زمین برای هر کشاورز مازندرانی 7 درصد است و با این رقم، توسعه‌ای رخ نمی‌دهد.

این مسؤول بر ضرورت ریشه‌یابی و آسیب شناسی در حوزه توسعه نیافتگی مازندران تأکید کرد و افزود: می‌توان شرایط ایجاد قطب گردشگری مازندران را فراهم کرد زیرا با وجود این همه مواهب الهی و طبیعی در مازندران، باید قطب ویژه گردشگری شویم.

عبوری تصریح کرد: نمی‌دانم چرا وقتی جاذبه‌های فرهنگی و توریستی در مازندران نداریم، آمار داده می‌شود که سالانه 20 میلیون گردشگر داریم در حالی که اصلاً برنامه‌ای برای استفاده از حوزه گردشگری در استان ندارند و فقط نگران افزایش میزان زباله‌ها در ایام پیک مسافر هستند و هیچ هدفی در توسعه مازندران وجود ندارد.

وی مازندران را دارای رتبه نخست بیکاران تحصیلکرده در کشور دانست و عنوان کرد: طی هشت سال 80 نفر از کارشناسان، سند آمایش مازندران را تدوین کردند که تصویب هم شد و اتفاقاً سند چشم‌انداز بسیار کاملی نیز است و مسیر، آماده ریل‌گذاری برای رسیدن به هدف است ولی مدیر اجرایی توانمند برای اجرای این سند در مازندران وجود ندارد در حالی که همه بحث‌های فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و... در این سند دیده شده است.

شهردار ساری با اعلام اینکه بسیاری از مسؤولان استان اطلاعی از این سند ندارند و یا اصلا آن را ورق نزده‌اند تا از محتوای آن با خبر شوند، خاطرنشان کرد: در سال 91  که به شهرداری ساری آمدم هیچ سند توسعه‌ای وجود نداشت و بنابراین جوانان تحصیلکرده را گرد هم آوردیم و سند توسعه با محوریت گردشگری را تدوین کردیم و امروز توسعه ساری بر این اساس شکل گرفت.

این مسؤول ابراز کرد: وجود رودخانه‌ها در مازندران فرصت مناسبی برای ایجاد مراکز تفریحی توریستی و اشتغال جوانان است و ما در این حوزه توانستیم رودخانه تجن را به محلی آرام برای گردشگری و تفریحی تبدیل کنیم که در فاز 2 برای حدود 5 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

عبوری افزود: مردم ثابت کردند هر جا خدماتی به آنها داده شود از جیب خرج می‌کنند تا استفاده لازم را از خدمات ایجاد شده ببرند.

وی با تأکید بر اینکه احداث خط اتوبوس دریایی در ساحل مازندران یک ضرورت با نگاه گردشگری است، بیان کرد: بزرگترین مجتمع فرهنگی کشور و بزرگترین آمفی تئاتر روباز شمال کشور در ساری در حال احداث است زیرا نشاط و سلامت شهروندان برای ما بسیار مهم به‌شمار می‌رود.

شهردار ساری با اشاره به اینکه ساری تنها مرکز استانی است که فاقد موزه مناسب و در خور شأن است، گفت: کشور ما مشکل منابع و سرمایه ندارد بلکه مشکلش، مدیریت صحیح و درست بر مصرف منابع وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه