English

افزایش ۲۹ درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی اردیبهشت‌ماه در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: 63 نفر بر اثر تصادفات رانندگی در اردیبهشت‌ماه امسال در استان جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش داشته است.

افزایش 29 درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی اردیبهشت‌ماه در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، علی عباسی اظهار کرد: در اردیبهشت ماه امسال 63 نفر شامل 38 مرد و بقیه زن براثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه در تمامی محورها به جز راه روستایی شاهد افزایش  آمار بودیم، اضافه کرد: جاده‌های برون شهری با 43 مورد و پس از آن به‌ترتیب محور درون شهری با 17 و راه روستایی با 3 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری،میاندرود و بابل هر کدام با 10 و آمل با 6 مورد بیشترین و فریدونکنار و گلوگاه شهرهای بدون فوتی گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی، افزود: در زمان وقوع تصادف 19 نفر از افراد عابران پیاده، 15 نفر راننده، 15 نفر سرنشین، 13نفر موتورسوار و یک مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت  رسید.

وی با اشاره به اینکه آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، اضافه کرد: در اردیبهشت ماه امسال، یک‌هزار و 175 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در زمینه کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه