English

شمار تلفات موتورسواران در حوادث ترافیکی مازندران ۷ درصد رشد یافت

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تعداد کشته شدگان موتور سواران در حوادث ترافیکی را ۱۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشت.

شمار تلفات موتورسواران در حوادث ترافیکی مازندران ۷ درصد رشد یافت

به گزارش خبرگزاری موج، علی عباسی اظهار داشت: بر اساس آمار مراکز ساری و میاندرود با تعداد ۲۵ نفر، بابل با ۲۱ و بهشهرو آمل با ۱۲ نفر بیشترینشهر و  نورو رامسرهر کدام با تعداد دو نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید و بیشترین فوتی در ماه هایمرداد با ۲۷، شهریور با ۱۷ و تیر با ۱۵ مورد بیشترینو کمترین آن با تعداد ۴ نفر در اسفند ماه ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصیریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۵۴ فوتی است و کمترین گروه سنی کمتر از ۱۰ سال با دو فوتی گزارش شده است.

وی با اشاره به فوت تعداد ۱۰۸ نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی افزود: تعداد ۱۲۶ نفر راننده موتور و ۲۳ نفر هم سرنشین موتور هستند.

عباسی در ادامه افزود: شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سال گذشته (۹۵) بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه