English

قطع درختان آسیب دیده در منطقه ایزده نور قانونی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور گفت:‌ قطع درختان آسیب دیده ناشی از برف سنگین سال گذشته توسط مجری طرح جنگلداری آستان قدس رضوی در منطقه ایزده نور با مجوز و اقدامی کاملا قانونی بوده است.

قطع درختان آسیب دیده در منطقه ایزده نور قانونی است

به گزارش خبرگزاری موج، دستکم 200 نفر از شهروندان ایزد شهر بخش مرکزی شهرستان نور عصر گذشته به اتفاق عده ای از مسئولان و شوراهای اسلامی منتخب با حضور در عرصه های جنگلی منطقه ایزده از توابع شهر ایزدشهر شهرستان نور نسبت به قطع درختان دراین منطقه اعتراض کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور افزود: این افراد متاسفانه تا حوالی ساعت 22 شب گذشته دراین عرصه حضور داشتند و در اقدامی دور از انتظار علاوه برشکستن در ورودی نگهبانی، همچنین نگهبان و قرقبان مشغول فعالیت در این عرصه را نیز مورد ضرب وشتم قرار دادند و با خودرو وارد جنگل شدند.

مرتضی مهدیزاده اظهار داشت:‌ درپی این اقدام خلاف قانونی، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه نیز موضوع را با مسوولان ذیربط از جمله اعضای شورای تامین شهرستان در میان گذاشتند به طوری که پس از حضور فرماندار و دیگر مسوولان نظامی، انتظامی و قضایی در این عرصه، شهروندان معترض عرصه را ترک کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور گفت:‌ این عرصه به مساحت حدود سه هزار و 400 هکتار جزو طرح جنگلداری آستان قدس بوده که از سال های گذشته مجوز برداشت چوب از این عرصه را داشته است.

مهدیزاده افزود:‌ از آنجایی که تعداد زیادی از درختان شکسته ناشی از برف سنگین سال گذشته در کف جنگل وجود داشت و بیم از آنکه وجود این درختان آسیب دیده ممکن است سبب آفت زدگی و آتش سوزی در جنگل شود بنابراین به مجری این طرح طبق قانون اجازه جمع آوری این درختان آسیب دیده داده شد.

وی اضافه کرد:‌‌ نکته مهم تر آنکه مجری این طرح نیز اگر چنین اقدامی را انجام داده طبق یک قرارداد 10 ساله با سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری تا پیش از مصوبه طرح تنفس جنگل ها بوده است.

به گفته او، هم اینک مجری این طرح در اقدامی کاملا قانونی نسبت به جمع آوری حدود 2 هزار و 90 متر مکعب درختان شکسته از نوع گونه های توسکا ، بلوط و سپیدار و انجیلی در این منطقه کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نور برای پی گیری قانونی این موضوع خواستار تشکیل نشست شورای تامین دراین شهرستان شد و گفت :‌ ضمن آنکه این موضوع در دستگاه قضایی شهرستان نیز در حال پی گیری است.

این عرصه به مساحت حدود سه هزارو 400 هکتاری یک منطقه تفرجگاهی است و در ضلع جنوبی ایزد شهر بخش مرکزی شهرستان نور قرار دارد.

شهرستان نور با برخورداری ازبیش از 100 هزار نفر جمعیت،‌ دارای 230 هزار هکتار عرصه شامل جنگل و مراتع است که 127 هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 23 دی ماه سال گذشته طرح تنفس جنگل ها با هدف جلوگیری از خطر از بین رفتن منابع طبیعی و جنگلی را تصویب کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه